חדשות מתפרצות

הותר לפרסום: עזר למבצעי הפיגוע בהר הבית בעזרת הסלקת נשק ותמיכה

מבזק חדשות

הותר לפרסום כי במסגרת חקירת השב"כ ומשטרת ישראל בכל הנוגע לפיגוע הירי בהר הבית, נעצר לחקירה אמג'ד מחמד אחמד ג'בארין, תושב אום אל פחם בחשד למעורבותו בהקשר לפיגוע. כזכור, בפיגוע נרצחו שני שוטרים, כמיל שנאן והאיל סתאווי ז"ל, ונפצעו שלושה נוספים בדרגות חומרה שונות.

ממצאי חקירת הפיגוע העלו כי מדובר בהתארגנות מקומית של מפגעים, אשר התגבשה במסגד "אלמלסאא" באם אל פחם, בו שימש מחמד אחמד מחמד ג'בארין כאחראי ניקיון וכמואזין המסגד. ממצאי החקירה הצביעו גם על זיקה ברורה בין מסגד "אלמלסאא" לבין הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית (תנא"ס), אשר הוכרזה כהתאחדות בלתי מותרת בנובמבר 2015 ונחשבת כיום לארגון טרור.

במסגרת חקירת הפיגוע נעצר ונחקר ע״י שב״כ אמג'ד מחמד אחמד ג'בארין. בחקירתו של אמג'ד, אזרח ישראלי, תושב אום אל פחם, אשר היה מקורב למפגעים, עלה כי המפגעים שוחחו טרם הפיגוע אודות כוונתם לבצע פיגוע ירי ואף הוצע לו להצטרף אליהם לביצוע הפיגוע לפחות בשתי הזדמנויות. כמו כן עלה בחקירה כי המפגעים הסתירו את הנשקים מסוג קארל גוסטב עימם ביצעו את הפיגוע בארון בתוך אותו מסגד "אלמלסאא". אמג'ד אף סייע למפגעים והסיע אותם בליל הפיגוע מהמסגד לנקודת האיסוף לעלייה להר הבית, כאשר הם חמושים, תוך שהוא מודע לכך כי המפגעים מצויים בדרכם לבצע פיגוע. לאחר מכן אף העביר את חפצי המפגעים אשר נמסרו לו טרם הפיגוע למקום מסתור.

יוסי מלמן 24/08/2017 11:10
שתפו: