חדשות מתפרצות

ח"כ שלח ליו"ר הכנסת: "התנגד להצמדת חוק ההסדרים לתקציב 2019"

מבזק חדשות

 ח"כ עפר שלח, יו"ר סיעת יש עתיד, הגיש לפני מספר דקות ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין מכתב ובו הוא מבקש ממנו שיתנגד לקיומו של חוק ההסדרים שמציע משרד האוצר, ולא יאפשר להעבירו בצמוד לתקציב 2019
 
במכתבו כתב ח"כ שלח: "חוק ההסדרים הוא פרקטיקה שנויה במחלוקת, שאתה עצמך והייעוץ המשפטי של הכנסת ביקרתם אותה לא אחת בחריפות. להצדקה הראשונית של חקיקה שנועדה לאפשר את ביצוע התקציב, נוסף עם השנים רצונו של משרד האוצר לקדם, בהליך מזורז ותחת הסד הפוליטי של אישור התקציב, רפורמות ושינויים שקשה להעבירם בהליך הרגיל של החקיקה. זאת תוך רמיסת ההליך החקיקתי הראוי, הן פרוצדורלית והן עניינית, כדי לברר עד תומם נושאים כבדי ומרובי פרטים, וכפיית הצבעה על חברי כנסת מן הקואליציה בגלל האיום שאי-אישור התקציב פירושו נפילת הממשלה".

"הפעם, הבעייתיות הקבועה של חוק ההסדרים מגיעה לאבסורד. מדובר בתקציב 2019, המובא לאישור הממשלה בינואר 2018 ואמור לעבור במליאת הכנסת עד סוף המושב הנוכחי, מטעמים של נוחות פוליטית בלבד. אין שום דד-ליין מחייב והממשלה לא תיפול, שכן יש תקציב מאושר עד סוף 2018. לפיכך, אין שום תועלת בחוק הסדרים, שנזקו רב תמיד - ובמקרה הזה אין בו שום הכרח".

אריק בנדר 08/01/2018 13:39
שתפו: