חדשות מתפרצות

הפגנת מחאה נגד הממשלה הפלסטינית נערכה ברמאללה

מבזק חדשות

בשעה האחרונה נערכה בכיכר אל-מנארה שברמאללה הפגנה נוספת במסגרת הקמפיין "הסירו את הסנקציות על עזה", שלישית מאז תחילת השבוע. מאז אפריל 2017 מקצצת הממשלה הפלסטינית ברמאללה את משכורות פקידי הרש"פ בעזה ואת התשלומים המועברים לאסירים ולמשוחררים ברצועה, ומאז סוף השבוע שעבר הלך וצבר תאוצה הקמפיין הציבורי המובל על-ידי ארגוני חברה אזרחית בגדה. אלא שלהפגנה נוסף ממד חדש - מחאה על ניסיון ההנהגה הפלסטינית ברמאללה למנוע את קיום ההפגנה.

מוקדם יותר היום הוציאה הרש"פ צו האוסר על קיום הפגנות והתקהלויות "המקשות על התנהלות החיים הנורמליים" עד לאחר עיד אל-פטר שמסתיים ביום שני. בתגובה להחלטה פרסמו ארגונים העומדים מאחורי הקמפיין להסרת הסנקציות הצהרה בה טענו כי הצו הוא בלתי-חוקי, וקראו לציבור להשתתף בהפגנה. ההפגנה פוזרה על-ידי כוחות הביטחון הפלסטינים שהשתמשו ברימוני גז מדמיע והלם, ומנעו מכלי התקשורת - או לכל הפחות מחלקם - לסקר את ההפגנה, בין היתר באמצעות החרמת ציוד של עיתונאים שהיו במקום. במהלך ההפגנה נעצרו על-ידי כוחות הביטחון של הרש"פ ונפצעו מספר לא ידוע של מפגינים.
במקביל, איים סניף פת"ח ברמאללה על מי שייקח חלק בהפגנות. בהצהרה מטעם הסניף הואשמו משתתפי ההפגנות כי הם יוצרים פילוג בעם הפלסטיני, משמשים "שכירי-חרב של ישראל" ומסייעים להוצאה לפועל של תכניותיהן של ארה"ב וישראל. "נכה ביד ברזל כל פגיעה בתנועה ובהנהגתנו הלוחמת".

ימי רוט 13/06/2018 23:31
שתפו: