חדשות מתפרצות

בהמשך לסגירת כרם שלום: צה"ל מודיע על צעדים נוספים כנגד החמאס

מבזק חדשות

לאור התמשכות טרור ההצתות וניסיונות הטרור הנוספים בהובלת ארגון החמאס, קיבלו ראש הממשלה ושר הביטחון את המלצת הרמטכ"ל רב אלוף גדי אייזנקוט לסגור החל מהיום (שני) את מעבר הסחורות כרם שלום. מהודעת דובר צה"ל נמסר כי יתאפשר מעבר של ציוד הומניטרי בלבד, הכולל מזון ותרופות, שיאושרו באופן פרטני על ידי מתאם פעולות הממשלה בשטחים, ולא יתבצע כל ייצוא או שיווק של סחורות מרצועת עזה.

עוד נאמר כי הרחבת מרחב הדיג ברצועת עזה בשלושת החודשים האחרונים, משישה מיילים לתשעה מיילים ימיים, מסתיימת היום ולא תוארך, כך שהמרחב יוחזר להיות שישה מיילים בלבד.

מהודעת הדובר נמסר: "מדינת ישראל רוצה ופועלת לשיפור המציאות ההומניטארית ברצועה בדרכים רבות. עם זאת, ולאור המצב בו ארגון הטרור חמאס מנצל את תושבי הרצועה ומשגר עפיפונים ובלוני תבערה ונפץ לעבר יישובי עוטף עזה ולא מאפשר את המשך השגרה בעוטף, ננקטו צעדים אלו. באם תימשך התופעה ימשכו צעדים אלו ואף יוחרפו". 

"ארגון הטרור חמאס הוא האחראי לנעשה ברצועת עזה ולהשלכות ממנו", הוסיפו בדובר צה"ל. "חמאס הוא שגורר את תושבי הרצועה לתהום, צה"ל ימשיך ויפעל ככל שיידרש על מנת לשמר את האינטרסים הבטחוניים של מדינת ישראל".

טל לב רם 09/07/2018 15:43
שתפו: