חדשות מתפרצות

תכנית שקד להעברת עתירות על יו"ש מבג"ץ לבית המשפט בירושלים בדרך לאישור

מבזק חדשות

בדרך לאישור תכנית שקד להעברת עתירות על יו"ש מבג"ץ למחוזי ירושלים: ועדת החוקה דחתה את כל הסתייגויות האופוזיציה בדרך לאישור החוק בהכנה לקריאה שנייה ושלישית. הצעת החוק תעביר סמכויות בנושאי יהודה ושומרון מבג"ץ לבית משפט לעניינים מנהליים ובכך תנרמל את ההליכים המשפטיים ביו"ש ותוריד עומס רב מבית המשפט העליון.

ועדת החוקה של הכנסת דחתה את כל הסתייגויות האופוזיציה על הצעת החוק של שרת המשפטים איילת שקד להסמכת בית המשפט לעניינים מנהליים בירושלים לדון בהחלטות מנהליות של רשויות ישראליות ביהודה ושומרון. נוכח רוויזיה שהוגשה, ההצבעה על הרוויזיה כמו גם על החוק עצמו תתקיים בתחילת השבוע הבא, מתוך מטרה להביא את החוק לאישור סופי במליאת הכנסת טרם יציאת הכנסת לפגרת הקיץ. מטרת החוק, לפי שקד, היא שטענות בעלות בעתירות פלסטינים נגד בניה יהודית ביו"ש יבוררו בצורה יסודית ותסתיים הסחבת במאות העתירות המוגשות כל שנה ע"י פלסטינים במטרה להתיש את המערכת ולמנוע מימוש צווי הריסה נגדם.

שקד: "בדרך לאישור הצעת החוק, הכנסת מעבירה היום מסר: זכויות תושבי יו"ש חשובות לא פחות מזכויות אזרחים בתוך הקו הירוק. חשיבות המהלך היא גם בהפחתת העומס הכבד המוטל על בית המשפט העליון. טוב יעשה בג"ץ, שמטפל בכ 2000 עתירות מדי שנה, אם ידחה את העתירות חסרות הביסוס על הסף. במהלך שאני מובילה כעת נוריד עוד עומס לערכאות נמוכות יותר. אני מודה לשר הביטחון אביגדור ליברמן על השותפות בהובלת החוק וליו"ר ועדת החוקה ח"כ ניסן סלומינסקי על העבודה המקצועית בהובלת החוק בכנסת".



אריק בנדר 11/07/2018 10:55
שתפו: