חדשות מתפרצות

פיגוע ביישוב אדם: המחבל חדר, פצע גבר בן 31 באורח אנוש וחוסל ע"י תושב המקום

מבזק חדשות

פיגוע דקירה ביישוב אדם שליד רמאללה. שלושה בני אדם נפצעו הערב (חמישי) כשמחבל חדר ליישוב, דקר שני עוברי אורח ופצע גבר בן 31באורח אנוש וגבר בן 58 באורח בינוני. שניהם פונו לבית החולים הדסה הר הצופים. לאחר מכן הגיע תושב נוסף, בן 41, שחשב כי מדובר בקטטה. הוא ירה במחבל והרגו, אולם נפצע קל במלך העימות. הוא פונה לבית החולים שערי צדק. 
 
דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, תיאר את מה שאירע הערב באדם: "האירוע החל בסביבות 20:50, מחבל בן 17 מהכפר כובר קפץ מעל לגדר בישוב אדם וכרגע לא יודעים אם קפץ במקום בו יש או אין אינדיקציה לחדירה. הוא נכנס לישוב ופגש שני עוברי אורח, דוקר את שניהם ופוצע אותם באורח אנוש ובינוני. אזרח שחושב שמדובר בקטטה יורה במחבל ונפצע קל כתוצאה מעימות עם המחבל". לדברי תא"ל מנליס, "הסריקות עדיין נמשכות באזור ואנו נערכים לקראת פעולות בכפרי הסביבה הלילה יחד עם השב"כ שחוקר את הפיגוע".

המחבל הגיע מהכפר כובר, ממנו הגיע המחבל שרצח את משפחת סלומון, לפני שנה בדיוק. נבדק האם יש קשר בין שני המקרים. בשעות הקרובות שני גדודים יתגברו את פיקוד המרכז כחלק משמיכה רחבה של כוחות באיו"ש מחשש לפיגועי חיקוי והמשך הפעולות בכפרו של המחבל".

המחבל הוא מחמד טארק דאר יוסף, בן 17, מהכפר כובר שבנפת רמאללה. הוא הגיע עם סכין וללא ציוד. הוא חוסל על ידי האדם שנפצע קל במהלך העימות איתו. בפוסט האחרון שלו כתב: "העוול הגדול נגד הפלסטינים, מי שיש לו נשק ולא זז, עליך לזכור שיש לירות בגופו של האויב - ותזכור שהילדים בעזה סובלים סבל רב, יחד עם הגברים והנשים כדי לשמור על כבודו והעם שלו. העם שלכם בעזה ובירושלים מתנגד, ואתם פועלים כדי להשתיק את ההתנגדות ההזו. הגיע הזמן שתתעוררו למהפכה הגדולה בה תשרטטו את המולדת שלכם בדם ...".

המחבל שביצע את הפיגוע באדם

בבר וענונו, יו"ר היישוב אדם, סיפר ל"החדשות" על המתרחש: "מחבל חדר לאחד הבתים והתחיל לדקור ולפגוע באחת המשפחות פה ביישוב. תושבים סגרו עליו וירו בו". 

אתה יכול לתאר מה קורה? 
"מה שקורה פה ברגע שזה עבר כמו שאת שומעת יש פה כל האזור פה משטרה וצבא, תושבים שנמצאים פה, ומשטרה ששומרת פה על הגופה. אנחנו משתדלים לשמור על הגופה".

חובש רפואת חירום במד"א אוראל אסולין שהיה מהראשונים בזירה סיפר: "כשהגענו למקום הייתה המולה רבה, שני גברים כבני 50 ו-30 שכבו על הכביש כשהם במצב קשה וסובלים מפצעי דקירות בפלג גופם העליון. הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני מציל חיים שכלל עצירת דימומים והם פונו במהירות לבי"ח הדסה הר הצופים, במהלך הפינוי מצבו של אחד הפצועים הדרדר ובוצעו בו פעולות החייאה. בהמשך הגיע אלינו גבר נוסף כבן 50 כשהוא בהכרה מלאה וסובל מפצע דקירה בגפיים, הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני בשטח והוא פונה גם כן לבי"ח כשמצבו קל יחד עם נפגעת חרדה".

חובש בכיר במד"א ישראל נוימן ופרמדיק מד"א עמנואל שטרן, שפינו לבי"ח את אחד מהפצועים קשה סיפרו: "כשהגענו למקום חברנו לצוותי מד"א ולכוחות הביטחון שפעלו במקום. מיד הביאו אלינו על אלונקת אמבולנס גבר כבן 50 במצב קשה כשהוא סובל מפצעי דקירה בפלג גופו העליון. ידענו שהוא צריך להגיע במהירות לחדר ניתוח, הכנסנו אותו לניידת ומיד התחלנו בפינוי לבי"ח תוך כדי טיפול מציל חיים שכלל תרופות מיוחדות. ניידות המשטרה שליוו אותנו במהלך הפינוי סגרו עבורנו את הצמתיים ואפשרו לנו להגיע בזמן הקצר ביותר ובבטחה לבית החולים".
 
כוחות ביישוב אדם לאחר הפיגוע

אלון חכמון,טל לב רם,יאסר עוקבי 26/07/2018 23:30
שתפו: