מחלקת המודיעים של הרשות למיסים איתרה ועצרה שני עברייני מס בתחום, החשודים בהעלמת הכנסות, כך הותר הבוקר (ראשון) לפרסום.



האחים, אמנון ואריה רייכל, חשודים בהעלמת הכנסות בסך של כ-1.3 מיליון שקל, ששולמו להם כשכר דירה בגין יחידות דיור שהשכירו בכפר מעש. שני האחים נעצרו ושוחררו בערבות בבית משפט השלום בתל-אביב.



בראשית שנות האלפיים ירשו האחים נחלה עם יחידות דיור במושב כפר מעש שבדרום השרון. ממידע שהתקבל עלה חשד לפיו האחים משכירים את יחידות הדיור ללא דיווח לרשות המסים. בשל כך, נפתחה לפני עשרה ימים חקירה גלויה, במהלכה נחקרו השניים ונגבו עדויות מהשוכרים.



החקירה העלתה כי בין השנים 2005 ל-2010 השכירו האחים רייכל את יחידות דיור שבבעלותם מבלי שדיווחו על ההכנסות משכר דירה. החוקרים אף איתרו חשבון בנק בו הופקדו כספי השכירות, הנאמדים בסך כ-1.3 מיליון שקל. החשודים הודו בחקירתם כי אכן לא דיווחו על כספי השכירות.



החשוד, פרופ' אריה רייכל, מהפקולטה לניהול באוניברסיטת בן גוריון, ביקש מבית המשפט להורות על איסור פרסום בשל נזק שייגרם לטענתו לשמו הטוב והעובדה שהוא עתיד עד הסתיו הקרוב להרצות בפני סטודנטים לניהול. השופט עמית יריב דחה את בקשתו של פרופ' רייכל ואמר כי "הנזק הצפוי מן הפרסום אינו חורג בחומרתו מזה הצפוי מכל פרסום של קיומו של חשד פלילי, וודאי אינו עולה כדי נזק המצדיק חריגה מעקרון פומביות הדיון".