בשווקי המטבע בעולם ממתינים הבוקר (חמישי) להודעת הבנק הפדרלי שתצא בהמשך היום, לגבי החלטתה על גובה הריבית.
במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "הדולר מגיע ליום הזה במומנטום שלילי, וזאת לאחר שאמש הצביע מדד המחירים לצרכן בארצות הברית על ירידה של 0.1% במחירים, המדד השלילי הראשון מאז ינואר השנה".
במשך חודשים רבים החלטת הריבית של חודש ספטמבר סומנה כמועד שבו יסיים הבנק את מדיניות הריבית האפסית רבת השנים, ויבצע העלאת ריבית ראשונה. ואולם, הטלטלה האחרונה בשווקים טרפה את הקלפים. 

הנתונים הכלכליים בארצות הברית אמנם מצדיקים העלאת ריבית, בטח לאור העובדה כי שיעור האבטלה עומד על 5.1%, הרמה הנמוכה ביותר מאז אפריל 2008. אך הבנק הפדרלי ידוע כמאוד רגיש לסנטימנט בשוק הפיננסי, ונראה כי העלאת ריבית במועד הנוכחי, כאשר עדיין לא ברור האם הסערה האחרונה מאחורינו, עשויה רק ללבות מחדש את הפאניקה ולגרור את השווקים מטה, תוצאה שהבנק הפדרלי מעדיף להימנע ממנה.
אין זה אופטימלי להעלות ריבית במצב של עצבנות כה גבוהה בשווקים, ועל כן סיכוי יש סביר שהבנק ידחה את העלאת הריבית לדצמבר או לתחילת 2016. לאור עליות השערים של הימים האחרונים בוול-סטריט, נראה כי גם בשוק מעריכים כי הבנק ינהג כך. 
מבחינת הדולר, תרחיש כזה רק יגביר את הלחץ השלילי, והלחץ השלילי כבר ניכר על יחס הדולר-שקל, שהולך ומתקרב ל-3.85. שבירה מתחת לרמה זו תאיץ את הירידה לעבר 3.83. 
במידה והבנק הפדרלי יפתיע ויעלה את הריבית, בניגוד לתחזיות, המניות אמנם צפויות להגיב בשלילה אבל הדולר צפוי להתרומם.