עכשיו, כששנת הלימודים בפתח וההרשמה במוסדות להשכלה גבוהה, במכללות וגם באוניברסיטאות, נמצאת בעיצומה, זה הזמן לקבל את ההחלטה: לאיזה מסלול לימודי להירשם. ישנם מסלולי לימודים הנחשבים כבר שנים כפופולאריים יותר מאחרים, וישנם כאלה שרק לאחרונה הפכו אטרקטיביים מאד ורבים בוחרים להירשם אליהם. רוצים ללמוד לתואר ראשון אבל מתלבטים באיזה מסלול לבחור? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לבחור את המסלול הנכון וגם רשימה של כמה מהמסלולים ה"חמים" ביותר, שאולי יעניינו אתכם.

מסלולי הלימוד החמים ביותר כיום

לימודי מתמטיקה הפכו בשנים האחרונות ללימודים בעלי ערך תעסוקתי גבוה מאד ולא בכדי. הפיתוחים הטכנולוגיים הרבים שהפכו לחלק בלתי נפרד מחיינו והצורך בחשיבה אנליטית בתחום הטכנולוגיה, הובילו רבים לבחור במסלול לימודי זה. לצד לימודי המתמטיקה אפשר לבחור לימודי מדעים וגם לימודי הנדסה, שיחד מציעים את כל הכלים הנדרשים מכל מי שמעוניין לקחת חלק בתחומים אלה באופן מקצועי וכן מאפשרים למצוא משרות טובות בתום תקופת הלימודים. לימודי שוק ההון הם מסלול לימודי נוסף, המוצע כיום על ידי מכללות מובילות בתחום, אשר לאחרונה הופך לפופולארי מאד. לימודי שוק ההון מאפשרים לסטודנטים לחקור את שוק ההון, ללמוד עליו לעומק וגם לקבל כלים שיעזרו לו להתמקצע בתחום זה בתום הלימודים ולהשתלב במקומות עבודה שונים. מי שמתעניין בתחום זה, יכול לבחור באפשרות של לימודי שוק ההון בפקולטה למנהל עסקים, בה בוחרים כל אלה המתעניינים הן בתחום שוק ההון והן בתחום העסקים.

מפתיע ככל שיישמע,  לימודי מדעי הרוח חוזרים להיות מבוקשים. בעלי תואר במדעי הרוח יכולים להשתלב במגוון רחב מאד של משרות, בין אם כאלו הקשורות לעולם הרוח עצמו ובין אם כאלו הקשורות לתחום המחקר ואולי גם לטיפול באנשים. לצד החשיבה האנליטית, נדרשת בתחומים רבים ובמשרות שונות גם חשיבה מסוג אחר - הוליסטית ופתוחה יותר.

לימודי ראיית חשבון הם מסלול לימודי פופולארי נוסף וסטודנטים רבים רואים עצמם עוסקים בו באופן מקצועי בתום תקופת הלימודים. לימודי ראיית חשבון בקריה האקדמית אונו מושכים אליהם צעירים רבים המעוניינים לרכוש כלים רבים וחשובים שיעזרו להם בהמשך. רואי חשבון יכולים להשתלב במסגרות שונות, כמו חברות גדולות או קטנות, וגם יכולים להקים משרד עצמאי לראיית חשבון.

כיצד לבחור את המסלול המתאים

ישנם לא מעט מסלולי לימודים הנחשבים לפופולאריים מאד, כאלה הפותחים דלתות ומאפשרים לבוגריהם לאתר את המשרה שבה הם מעוניינים בקלות רבה יותר. לפני שבוחרים את מסלול הלימודים, בין אם אלה לימודי שוק ההון או אולי ראיית חשבון, חשוב לבחון מספר נקודות: ראשית, מהם הכישורים שלכם. לכל אחד מאתנו ישנם תחומים מסוימים בהם הוא חזק יותר, בעוד שבאחרים פחות. מי שבוחר במסלול של לימודי מתמטיקה, הנדסה או אפילו מנהל עסקים או הנהלת חשבונות, חשוב שיהיו לו כישורים אנליטיים טובים, יכולת דיוק ברמה גבוהה וגם תפיסה טכנית טובה. מי שמתקשה בכך, ייתכן ויצטרך לחשוב על מסלול אחר, שיתאים לו יותר.

נקודה נוספת, שגם אותה יש לקחת בחשבון רגע לפני ההרשמה, היא האפשרויות העומדות בפני בוגרי המסלול. האם עומדות לרשותו משרות מעניינות ומכניסות? משרות בהן השכר גבוה, משרות הנחשבות למאתגרות? נכון, הכסף הוא רק אמצעי, אולם חשוב לבחור במסלול לימודי שיאפשר בטחון כלכלי אחר כך ויפתח בפנינו אפשרויות רבות, שמהן נוכל לבחור. פרט נוסף שגם אליו חשוב מאד להתייחס הוא המסגרת הלימודית עצמה. חשוב שזו תהיה מסגרת מקצועית ברמה גבוהה, מסגרת שמציעה לתלמידה מרחב לימודי נעים, מורים ברמה גבוהה וגם כלים מעשיים שבהם יוכלו להשתמש בתום תקופת הלימודים. בחירת מסלול לימודי הוא איננו עניין של מה בכך וחשוב להתייחס לכך במלוא הרצינות. כדאי להיפגש עם יועצים מטעמה של המסגרת הלימודית וגם להגיע ליום פתוח, במידה ואכן מתקיים כזה. בדרך זו אפשר לבחון לעומק את מסלולי הלימוד השונים, את הקורסים וגם את המסגרת עצמה.

ובשורה התחתונה, החשוב מכל הוא להקשיב ללב. מעבר לעניין, לביטחון הכלכלי, לכישורים האישיים, כדאי לבדוק האם באמת רוצים לבחור בכיוון האקדמי המדובר? האם מרגישים שזהו המסלול הלימודי הנכון ביותר, או שמא מסלול אחר? אם מתקשים להחליט כדאי להיוועץ עם בני משפחה קרובים או עם חברים. כדאי גם לפנות לבוגרי המסלול הלימודי שבו מתעניינים ולשמוע מהם חוות דעת הן על הלימודים עצמם והן על המסגרת הלימודית. אפשר לשלב בין כמה מסלולים שונים, אפשר לקחת קורס אחד ולבדוק האם ועד כמה הוא מתאים ותמיד ניתן לבחור, וגם אם מדובר באמצע שנת הלימודים, במסלול אחר. שונה מזה שנבחר בהתחלה.