“אנו בעידן של מלחמה חברתית כלל עולמית, הבאה לביטוי במלחמת מטבעות וסחורות. על רקע זה, העלאה של הריבית היום בארה”ב אינה סבירה, אם כי לנוכח הלחצים ייתכן שתתרחש”. כך אומר אמיר אייל, יו”ר קבוצת ההשקעות אינפיניטי, בסקירה מיוחדת לשנת 2016.



לדבריו, מלחמת המטבעות תימשך עמוק לתוך 2016 ותכתיב המשך מחירי כסף נמוכים, יצוא דיפלציוני מצד מדינות מתפתחות והגדלת הפערים החברתיים בין מדינות ובתוכן.



הוא טוען כי השאיפה להשגת תשואות בהיעדר ריביות עוגן תוביל לתנודתיות יתר של השווקים הפיננסיים ולתגובות לא רציונליות לכל אירוע. “המשקיעים נדרשים לסבלנות ולראייה לטווח ארוך. 2016 הולכת להיות שנה מאתגרת בצורה יוצאת דופן”, ציין יו”ר קבוצת ההשקעות. קבוצת אינפיניטי מנהלת נכסים של 36 מיליארד שקל, מהם 7 מיליארד שקל בתיקי השקעות, 28 מיליארד שקל בקופת גמל מרכזית, ו־1.25 מיליארד שקל בהשתלמות וגמל. בשנת 2015 הגדילה הקבוצה את היקף הנכסים המנוהל ב־4 מיליארד שקל.



החברה היא בעלת השליטה בבית ההשקעות איילים, המנהל בחברת קרנות הנאמנות שלו נכסים בהיקף 4.6 מיליארד שקל.  כמנכ”ל החברה לניהול תיקי השקעה מכהן גיל לוי, כמנכ”ל הגמל המרכזית מכהן דורון עמיר, כמנכ”ל קרנות ההשתלמות מכהן עוז שהרבני וכמנכ”ל איילים קרנות מכהן קובי שגב.



מנהלי ההשקעות סבורים שהריבית האפסית במשק תימשך גם לתוך 2016 ולא תעלה בשנה הקרובה. גם מחירי הנפט לא יחזרו לרמתם הקודמת, וזאת על רקע ההיצעים הגדולים.



“הריבית האפסית, היעדר אפשרויות חיסכון פיננסי לטווח ארוך והתנודתיות בשווקים הפיננסיים, המשיכה להסיט כספים רבים להשקעה בנדל”ן למגורים וההעלאה המשמעותית של המיסוי - הופכים את 2016 לשנה מאתגרת במיוחד”, אומרים בבית ההשקעות. לדעתם, מחירי הנדל”ן לא ימשיכו לעלות ב־2016 ואולי במקומות מסוימים גם תהיה ירידה. מבנה תיק ההשקעות המומלץ: המרכיב המנייתי (“הון סיכון”) יורכב מהחזקה של 60% מדדי מניות מובילים בישראל, 20% מדדי מניות מובילים בארה”ב ו־20% מדדי מניות באירופה.