איש העסקים בני שטיינמץ בדרך לחקירה. הבוקר (חמישי) המריא שטיינמץ בטיסה 345 של אל על, במחלקת עסקים, לז'נבה, שם הוא אמור, על פי הסיכומים, להיחקר בחשד למתן שוחד בפרויקט כרייה בשווי 20 מיליארד דולר בגבעות סימנדו שבגינאה, אפריקה. החקירה צפויה להימשך כיומיים



שטיינמץ חשוד במתן שוחד של עשרות מיליוני דולרים לעובדי ציבור בכירים בגינאה, בתמורה לקידום ענייניו העסקיים שם. הוא נעצר בחודש שעבר על ידי יחידת להב 433 של המשטרה. בנוסף, הוא חשוד גם בעבירה של מתן שוחד לעובד ציבור זר.



החקירה מנוהלת במשותף על ידי רשויות אכיפה בארצות הברית, שווייץ, גינאה וישראל, במסגרת המאמץ הבינלאומי בהובלת ה-OECD נגד תופעת השוחד לעובדי ציבור זרים ברחבי העולם. 



הסיבה שהמיליארדר נאלץ לטוס בטיסה מסחרית, היא שמאז מעצרו, המטוס הפרטי שבבעלותו נמצא בהדממה בשדה דב ובימים האחרונים ניהלו אנשיו מטעמו הסדר להעברת המטוס למנחת המטוסים הפרטיים בנתב"ג.



שמו של שטיינמץ עלה לאחר ששכר את שירותיו של עו"ד יהודה ויינשטיין, מי ששימש על לפני שנה כיועץ המשפטי לממשלה לשעבר, יהודה וינשטיין. מי שעוד מייצג את שטיינמץ הוא עורך הדין האמריקאי אלן דרשוביץ, אשר שימש בין היתר כפרקליטם של יונתן פולארד ואו ג'יי סימפסון.