אחרי פחות משבועיים בתפקיד, מנכ"ל קופיקס החדש, יקי ודמני, מתמודד עם חברה שנמצאת במצב לא פשוט. ודמני החליף את חיים אהרון, שהודיע על התפטרותו אחרי שלוש שנים ברשת. קופיקס נכנסה לחיינו בשנת 2013 עם הבטחה לעשות מהפכה בשוק בתי הקפה והכריזה על עולם חדש, בו קפה עולה 5 שקלים. כיום, אחרי שההבטחה למחיר אחיד של 5 שקלים הופרה, הרשת שכבשה את השוק הישראלי, מתמודדת עם ירידה של 30 אחוז במכירות וקהל שלא אהב שהמייסד של הרשת אבי כץ, הבטיח שלא יהיו עליית מחירים ולא קיים.



המצב של קופיקס כיום לא פשוט בכלל. הרשת רשמה רווח של 152 אלף שקל ברבעון השני של שנת 2017, לעומת 1.8 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה. כך שאין ספק שודמני נכנס לתפקיד מאוד מאתגר, בו הוא מתכוון להראות את כל היכולות שלו. לודמני, מוותיקי ענף הקמעונאות, יש רזומה עשיר מאוד. בעברו היה מנכ"ל של חברות גדולות כמו אייס, טמפו ואלקטרה מוצרי צריכה, וכיום הוא מנכ"ל של הרשת שמחזיקה מלבד בתי קפה גם רשת סופרים.



מה הסיבה לדעתך לירידה במכירות?
"בתקופה הקצרה שאני פה אנחנו מנסים לנתח את הירידה. אין לנו עדיין תמונה ברורה ואני לא רוצה להתייחס לדברים שאני עדיין לא בטוח לגביהם".



בעקבות הירידה במכירות, אתה חושב שנכון היה להעלות את המחיר ברשת?
"אני כלל לא בטוח שיש קשר. הרי אפשר לראות שבסופרים של הרשת כן רואים עליה במכירות. אם מסתכלים על בתי הקפה שנמצאים בתוכם, גם ניתן לראות שהם עובדים יפה. אנחנו עדיין צריכים לבדוק היכן יש ירידה מובהקת ולטפל בה".



יכול להיות שהצרכנים פשוט לא אהבו שברחתם מההצהרות של המחיר?
"מה שהיה היה. אני לא אומר שהירידה במכירות לא קשורה לזה. אני פשוט עדיין לא מכיר את כל הנתונים, כפי שאתם יודעים אני בסך הכל שבוע בתפקיד. בכל מקרה אני צריך לבחון את זה. אם נצטרך נבדוק גם את עניין המחיר".



יכול להיות שהגדילה המהירה והכנסת זכיינים רבים תרמו למצב?
"אני לא חושב שיש קשר. הרי יש עדיין פניות מאנשים שרוצים לאמץ את המודל של קופיקס, כמו גם להיות זכיינים של הרשת. אני חושב שהמודל עשה שינוי בהרגלי הצריכה של הקהל הישראלי ולכן הגדילה המהירה שלו. מכיוון שמדובר בנקודות מכירה שמתחככות בכל העם, אז הגיוני שכדי להישאר רלוונטיים צריך כל הזמן להפתיע ולשנות. עסק שלא מתחדש נתקע במקום".



בשנה האחרונה בתי הקפה שלכם מציעים כל מיני אביזרים נלווים, האם יש להם מקום בבתי הקפה?
"כל הנושא של הנון-פוד ייבחן מחדש בתקופה הקרובה. אנחנו בוחנים האם יש להם מקום בסניפים, ובמידה ולא הם יוצאו מהמדפים. כרגע אני עדיין לי את הנתונים להגיד האם זה היה צעד נכון לשלב אותם בבתי הקפה".



האם יש כוונה לסגור סניפים?
"צריך להבין שקופיקס הוא סטארט-אפ, וכמו בכל סטארט-אפ יש המון דברים שלומדים תוך כדי עבודה. כמובן שלימוד עולה כסף, ויכול להיות שיש סניפים שצריך לבדוק את הכדאיות הכלכלית שלהם, כמו שיש מקומות שבהם עדיין לא פתחנו סניפים, ונפתח בעתיד".



האם יש מקום לרשת כמו קופיקס באקלים הכלכלי של היום?
"יש ועובדה שמחקים אותנו. החוכמה שלנו להעביר מסרים קמעוניים חדשים בכל פעם. לא להיתקע במקום, ולהציע לצרכן כל פעם משהו חדש. אני מאמין באמונה שלמה ברשת ובעתיד שלה".