שר החינוך, נפתלי בנט, הודיע היום (ראשון) על חתן פרס ישראל הראשון בתחום ההייטק - מייסד צ׳ק פוינט, גיל שויד. בנט כתב בטוויטר שלו כי "בשנתה ה-70 של ישראל יזמתי קטגוריה חדשה לפרס ישראל: הייטק. ‏שמחתי לבשר לגיל שויד על זכייתו. ‏גיל שויד הוא חלוץ ה-Start Up Nation. ‏סיפורו הוא סיפור ההייטק הישראלי. ‏כבוגר 8200 שהקים את צ׳קפוינט הוא סלל דרך והיווה השראה עבורי ועבור אלפי יזמי הייטק ישראלים, ותורם ממרצו לחינוך בישראל". 


גיל שויד מודה על הבחירה. קרדיט: צ'ק פוינט
בנימוקיה ציינה הוועדה שבחרה בשויד לחתן פרס ישראל בתחום 'טכנולוגיה וחדשנות יישומית' בראשות יו"ר  הוועדה, שלמה דברת, וחבריה הוועדה רן מידן ואילון תירוש כי "גיל שויד, מייסד ומנכ"ל צ'ק פוינט, נחשב לאדם פורץ דרך והשראה, דוגמא ומופת ליכולת להצמיח טכנולוגיות חדשניות וחברה רב לאומית מצליחה ומשגשגת הפועלת עד היום ממדינת ישראל. תרומתו של שויד למדינת ישראל משמעותית בפיתוחה של תעשיית ההיי טק  כבר קרוב ל-25 שנה, תעשיות היי טק מובילות עולמות בתחום אבטחת המידע והסייבר, יצירת אלפי מקומות עבודה וייצוג מצוינות וההון האנושי של ישראל בעולם. גיל שויד עוסק בפעילות ציבורית משמעותית ונרחבת בסיוע לקידום מנהיגות ומצוינות בקרב בני נוער מוכשרים, בדגש עם הפריפריה החברתית ותרומה לטיפוח של דור העתיד בישראל". 
 
גיל שויד אמר בתגובה להודעה על זכייתו כי "התרגשתי לקבל את ההודעה על הבחירה בי כחתן פרס ישראל, ובמיוחד כשמדובר בתחום שמזוהה כל כך עם המדינה שלנו ועם החברה הישראלית. הפרס אולי ניתן לי אך הוא מגיע לכל עובדות ועובדי צ'ק פוינט ב-25 השנים האחרונות שבאמת יצרנו, ביחד, מענה לבעיה עולמית וביחד אנחנו הופכים את העולם לבטוח יותר. מדינת ישראל היא פלא והתעשייה שלנו, תעשיית ההייטק, הופכת את הרוח החדשנית שפועמת כאן למוצרים שמשפרים את העולם ומשנים את חייהם של כל אזרחי העולם באשר הם. אני מודה לוועדת הפרס, לשר החינוך ולכל העוסקים במלאכה"
 


נשיא המדינה ברך שויד וכתב כי "כשגיל שוויד השתחרר מצה"ל הוא לא חלם על אקזיט - וגם היום, שנים אחרי, אקזיט עדיין לא בתכנון. שוויד, יחד עם חבריו שלמה קרמר ומריוס נכט, הקים את צ'קפוינט, ספינת הדגל של ההייטק הישראלי, חברה שבחדשנותה ובמובילותה מייצגת אותנו בגאווה בכל מקום בעולם, ונותרת בידיים ישראליות. גיל יקירי, אין ראוי ממך להיות חתן פרס ישראל הראשון לתחום ההייטק. ברכות מירושלים!".