ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר היום הערב (שני) לכתבים כי סעודיה חתמה על הסכם עם אייר אינדיה, חברת התעופה ההודית, המעניק לה את האפשרות לטוס מעל שטח הממלכה בדרכה לישראל. גורם ממשלתי בכיר אמר כי מכיוון שהדבר עלול לפגוע בחברת אל על, המפעילה גם היא טיסות להודו, מתנהלים מגעים על מנת לראות כיצד ניתן למנוע פגיעה כלכלית בחברה.



בחודש פברואר האחרון הודיעה אייר אינדיה כי היא מתכוונת לטוס לישראל דרך המרחב האווירי של סעודיה, אך הממלכה הכחישה כי הדבר יתאפשר. טיסה להודו דרך סעודיה יקצר את משך הטיסה לניו דלהי ומומבאי במספר שעות ובנוסף לחסוך משמעותיות בעלויות הדלק והתפעול.

ביום חמישי האחרון פורסם כי חברת אל על פנתה לארגון התעופה הבינלאומי המאגד בתוכו את החברות הסדירות (יאט"א) בבקשה שיפעל למתן היתר לטיסות החברה להודו לטוס מעל שמי ערב הסעודית. נודע כי באל על מנסים בדרכים שונות, בהן גם פנייה שנעשתה למדינה, על מנת לאפשר לטיסות החברה להודו והמזרח הרחוק לעבור מעל סעודיה.

גם יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן פנה לממשלה בבקשה לפעול למתן אפשרות לטיסות אל על לטוס מעל ערב הסעודית. באל על חוששים שהאישור לחברת אייר אינדיה ייצור תחרות לא הוגנת ויאפשר לחברה ההודית להציע מחירי כרטיסים משמעותית זולים יותר לעומתה, דבר שעלול לפגוע בחברה. החשש הוא שאם אייר אינדיה אכן תטוס מעל שמי ערב הסעודית בטיסותיה מישראל, חברות תעופה זרות נוספות הטסות מנתב"ג ליעדים במזרח הרחוק, יבקשו היתר דומה, ואם יקבלו הפגיעה באל על תהיה קשה עוד יותר. 

התחרות על הקווים להודו, תאילנד והונג קונג מחריפה, כאשר בנוסף לטיסתה של אייר אינידה, לא מכבר החלה תחרות גם בקו להונג קונג מצד חברת קתאי פסיפיק, ולאחרונה הודיעה גם ארקיע על כוונתה לטוס בקו לבנגקוק שהיה עד כה בלעדי לאל על, לה יש הסדר עם חברת התעופה התאילנדית תאי, במסגרתו היא מקצה עבור כל טיסה תשלום עבור 30 כרטיסים כדי שזו לא תטוס לישראל.