חברת הסטארטאפ הישראלית Virtual Crypto, העוסקת בפיתוח פתרונות הנגשה לציבור של מטבעות ווירטואליים, משיקה את ה-NetoBit ATM, כספומט שיאפשר קניה ומכירה מידיות של מטבעות ביטקוין. בניגוד לרוב מכשירי כספומט הביטקוין האחרים בעולם, המאפשרים רק קניה של ביטקוין, ה-NetoBit ATM החדש הוא פלטפורמת כספומט דו כיוונית המאפשרת למשתמשים להמיר מטבעות ביטקוין לכסף רגיל, ובכך למעשה למכור ביטקוין. בנוסף, הכספומט יאפשר להמיר כסף רגיל לביטקוין, ובכך למעשה לקנות ביטקוין.

למיטב ידיעת החברה, ה-NetoBit ATM הוא הכספומט הראשון והיחיד בעולם המאפשר בזמן אמת המרה קניה ומכירה של ביטקוין. המוצר, שתומך כבר כעת ברוב המטבעות המקובלים כיום, זמין לרכישה ברחבי העולם. ה-NetoBit ATM הוא המוצר השני בסדרת מוצרי התוכנה והחומרה NetoBit של Virtual Crypto. באפריל השיקה החברה את המוצר הראשון, פלטפורמת הטאבלט NetoBit Pay, שמאפשרת לעסקים בכל רחבי העולם לקבל תשלומים במטבעות וירטואליים בזמן אמת ובאופן מאובטח. זאת, תוך הגנה מתנודתיות בשער המטבעות וערבות לכל עסקה בשווי של עד ל-3,000 דולר.

שוק הכספומטים למטבעות קריפטו, בו פועלת Virtual Crypto, מאופיין בשיעורי צמיחה יוצאי דופן. על פי מחקר של חברת Coherent Market Insights מאוקטובר 2017, היקף השוק ב-2017 היה 14 מיליארד דולר, אך הוא צפוי לצמוח בקצב שנתי ממוצע (CAGR – Compound Average Growth Rate) של 46% בין השנים 2017 ל-2025. 
 
אלון דיין, מנכ"ל Virtual Crypto, מסר בתגובה להכרזה: "אנו ממשיכים לקבוע סטנדרטים עבור התחום המשגשג של מטבעות קריפטוגרפיים. האלגוריתם הקנייני שלנו קיצר את זמן הטרנזקציה הטיפוסי מסדר גודל של 10 דקות עד 60 דקות לרמה של כמה שניות. בשלב זה, מכשירי ה-Netobit ATM משלבים מהירות, תעריף עסקה אטרקטיבי, עם הנוחות של כספומט ומעניקים ללקוחות אפשרות לקנות ולמכור ביטקוין תוך שימוש בכסף רגיל. התוצאה היא חוויית מסחר משופרת מאד עבור הלקוחות, מה שיהפוך את המוצר לאטרקטיבי הן עבור שותפינו העסקיים והן עבור הצרכנים".