אשת העסקים שרי אריסון נפרדת מהשליטה בבנק הפועלים לאחר תקופה של 21 שנה, אריסון דיווחה היום (שלישי) כי התקבל הבוקר היתר מבנק ישראל המאפשר לה למכור את מניותה בבורסה, זאת לאחר שבשנים האחרונות לא נמצא משקיע בודד שייקנה את השליטה בבנק. בעקבות כך, התפטרו נציגיה בדירקטוריון הבנק, אפרת פלד, עידו שטרן, ועומר וויצ'נר מתפקידם.



לאריסון ניתנה ארכה של ארבע שנים לפזר מניותיה בבורסה, עם אופציה לשנתיים נוספות, אריסון הבהירה שמכירת המניות נעשית לא כתוצאה מאילוץ שנקבע על ידי בנק ישראל הנובע מחקירה כלשהי, אלא מכיוון שלא הצליחה לאתר משקיע אחר. בנק הפועלים מנוהל על ידי אריק פינטו, אריסון מחזיקה כיום כ-20% ממניות הבנק.



אריסון נולדה בשנת 1957 לאיש העסקים האמריקאי תד אריסון, ישראלי אמריקאי שעשה את הונו בחברה המפעילה אוניות לשיט תענוגות, והיא הבעלים של חברת אריסון השקעות. כיום נחשבת אריסון לאישה העשירה ביותר במזרח התיכון ואחת הנשים העשירות בעולם, והונה מוערך בכ-5.1 מיליארד דולר.". העורך הכלכלי של 'מעריב' יהודה שרוני סיפר בתוכניתה של אילה חסון ב-103FM: "שרי אריסון הייתה 21 שנים בעלת הבית של בנק הפועלים. היא קיבלה כל פעם מחדש את הרישיון מבנק ישראל לשלוט בבנק, לא כל אחד יכול לעשות את זה, ודרך הנציגים שלה בדריקטוריון היא זו שהכתיבה את המדיניות העסקית. היא השפיעה על הבנק על סמך השאיפות שלה, על סמך השקפת העולם שלה ועוד. היא מינפה את נושא הקיימות ויוזמות כמו 'שלום עושים מבפנים' ואף מנעה פיטורים של 900 מעובדי הבנק. היא החזיקה כ- 20 אחוזים ממניות הבנק, השאר שייך לציבור באמצעות גופים אחדים".



"להערכתי עזיבתה כן תשפיע על הבנק", העריך, "עד היום הבנק היה מוטה משיקולים קצרי טוח והבעה בחשבון את הערכים של הבנק. מעתה הבנק יתנהל דומה לבנק לאומי, כבנק ללא בעל בית. ירצו בהנהלה לקחת פחות סיכונים וההתייעלות תהיה חדה יותר. זה מתאפשר כי אין בעל בית ומישהו שעומד מאחור עם סטופר. למרות הפרסום הדרמטי אני לא חושב שהצעד ישפיע על הציבור".