סולברג למען מלאכיות הדממה
שופט בית המשפט העליון נועם סולברג השתתף בסוף השבוע במרוץ שנערך לצורך גיוס כספים למחקר למציאת תרופה לתסמונת רט - הפרעה נוירולוגית התפתחותית קשה ביותר הפוגעת בילדות. את המרוץ יזם אדם זכמי, שבתו הדס אובחנה כחולה בתסמונת לפני כחודשיים. זכמי עצמו רץ במהלך השבועיים האחרונים מביתו בראשון לציון עד חיפה כדי לגייס תרומות וחסויות לריצה בסך של 25,000 דולר, שיועברו למחקר, שמתבצע בארה”ב, בתקווה שיביא לפריצת דרך בטיפול במחלה. סולברג, שבתו בת ה־30 לקתה אף היא בתסמונת, הצטרף לריצה כדי להביע תמיכה ולהעלות את המודעות לצורך למצוא תרופה לסובלות מן המחלה. בישראל פועלת עמותת מלאכיות הדממה, שמסייעת ללוקות בתסמונת ולבני משפחותיהן. העמותה הוקמה בשנת 2003 על ידי כדורסלן העבר, עו”ד שמוליק זיסמן, שעומד בראשה גם היום. מלבד ליווי המשפחות, העמותה מגייסת כספים למען פיתוח המחקר ומציאת תרופה.

השופט נועם סולברג, הדס ואדם זכמי. צילום: באדיבות העמותה לתסמונת רט
 

ראש אמ”ן בראש הצוק
ראש אמ”ן, אלוף הרצי הלוי, לקח פסק זמן מענייני המזרח התיכון הבוערים ויצא לחופשה פרטית עם אשתו וילדיו בגליל. הלוי, הידוע כחובב אקסטרים וכספורטאי מצטיין, הגיע במהלך החופשה לצוק מנרה, שם ניתן ליהנות מפעילויות אקסטרים בטבע. ראש אמ”ן פגש את אייל שמיר, מנכ”ל האתר, שסיפר לו על בנו המשרת בחטיבת הצנחנים. יואב רותם מנהל מצוק האקסטרים, קיבל את פניו של הלוי בעמדת האומגה - מהארוכות בארץ, והלוי נתלה מיד וגלש כשכל עמק החולה ופיסות ניכרות מהגולן ומהגליל העליון פרושים לפניו.
לקוחות באנקונדה
מנכ”ל שופרסל פיננסים אבי צימרמן וסמנכ"לו ערן וולף אירחו בשישי את לקוחות כרטיס אשראי שופרסל בלונה פארק תל אביב. כ־4,500 ממחזיקי כרטיס אשראי שופרסל דילגו על הקניות לשבת והגיעו החל משעות הבוקר, מלווים בילדיהם, למתקני הלונה פארק. המבקרים הרבים גדשו את המקום עד שעות הצהריים המאוחרות ולא יצאו בידיים ריקות – שכן ביציאה הוענקו להם חבילות שי שהכילו מוצרים מן המותג הפרטי של שופרסל. בין יתר המוזמנים שנצפו באירוע היה גם השחקן יפתח קליין, שמונה באחרונה לנהל את תיאטרון קריית שמונה. קליין הזמין את צימרמן ווולף להצפין ולבקר בתיאטרון שלו. 

ערן וולף, יפתח קליין ואבי צימרמן. צילום: סיון פרג'
 
סטפק למען השם
אבנר סטפק, מבעלי בית ההשקעות מיטב דש, פנה לחבריו ברשת החברתית בבקשה לעזרה בתחום הקריאטיבי - לחיפוש שם למיזם חדש. 
סטפק שותף כיום להקמת מיזם חברתי חדש שאמור לעודד העסקת אנשים עם מוגבלויות ב־1,000 החברות הגדולות במשק. מנהלי המיזם, בשיתוף משרד הכלכלה, הג'וינט וקרן רודרמן, שמו להם למטרה לעבוד מול מקבלי ההחלטות באותן חברות, ולקדם מולם מתן עדיפות במשרות חדשות לאנשים עם מוגבלויות. סטפק טוען שלא מדובר בבקשת תרומה לקהילה, והוא ושותפיו מאמינים כי העסקת עובדים עם מוגבלויות משתלמת מאוד כלכלית, אף מעבר לערך החברתי החשוב. חבריו הרבים של סטפק ברשת לא אכזבו והרבו ברעיונות.

אבנר סטפק. צילום: אביב חופי
 
מגנוס במוצא
 
חברת הנדל"ן אזורים קיימה בסוף השבוע החולף אירוע תחת הכותרת "שישי תרבות" במוצא עילית, סמוך לירושלים. האירוע נערך במתחם פרויקט ארזה מוצא. איש התקשורת קובי מידן אירח לראיון את חיליק מגנוס, העומד בראש יחידת חילוץ המאתרת ומחלצת ישראלים במקומות נידחים בעולם. האזינו ונהנו גם מתערוכת אמנות ועיצוב של גלריית "פחות מאלף" מפלורנטין: עו"ד ליאון אמיראס מ"מ יו"ר לשכת עורכי הדין בירושלים אליהוא בן און, הסוקר רפי סמית, קונסול כבוד של הפיליפינים בישראל שמעון וינבוים, מנכ"ל חטיבה בנכסי אריאל יוסי קורדובה, מנהל מכירות באזורים תומס מימון, שמעון וילנאי, ומאיר פרץ.


חיליק מגנוס וקובי מידן. צילום יח"צ