שנה טובה מבכר
 
יו"ר דירקטוריון בנק דיסקונט יוסי בכר, מנכ"לית קבוצת דיסקונט לילך אשר־טופילסקי, ראש החטיבה העסקית אורית אלסטר, ראש חטיבת נכסי לקוחות אבי לוי וראש החטיבה הבנקאית יובל גביש אירחו בראשון בערב לקוחות נבחרים להרמת כוסית והרצאות שונות לקראת השנה החדשה. נפגשו במלון הילטון: יאיר המבורגר, אבי פישר, רונן טוב, יעקב הלפרין, אלי אלעזרא, דורי סגל, שמשון הראל, עידן וולס, עמי פדרמן, שלמה נחמה, אילן רביב, יגאל לנדאו ושותפו ליגד רוטלוי, אודי הראל, רפי מהודר ונוספים.


אורית אלסטר, יוסי בכר ולילך אשר־טופילסקי 
הסיפור של אקשטיין
 

לרגל יציאתה לאור של ביוגרפיה חדשה על חייו ופועלו של הרב יחיאל אקשטיין, נשיא הקרן לידידות, התכנסו אמש בתל אביב ידידיו הקרובים לחגוג עמו את האירוע ולקבל ספר חתום.
 
הספר נקרא “בונה הגשרים” (The Bridge Builder) וכתב אותו העיתונאי הוותיק זאב חפץ. הוא יצא לאור החודש בארה”ב בהוצאת הספרים פינגווין רנדום האוס, והוא מתאר את פעילותו של הרב אקשטיין לקירוב בין העולם היהודי והנוצרי, ואת תהליך הקמתה של הקרן לידידות.
 
בין המוזמנים לאירוע, שאותו אירח הפרסומאי מושיק תאומים: רונית חסין הוכמן, גילה אלמגור, ג’ודי ניר־מוזס, ניסים משעל, נאוה ברק, עו”ד יעקב נאמן, אביגדור קהלני, לוני הרציקוביץ’, חברי הכנסת אבי דיכטר ויואל רזבוזוב, לימור לבנת ונוספים. 
מורשת שמלצר
 
בפרוס השנה העברית החדשה, כינסו בני משפחת שמלצר, בעלי השליטה בקבוצת שלמה, את הנהלת הקבוצה לטקס מצומצם של הרמת כוסית במטה החברה בצריפין. במעמד זה בחרו בני המשפחה להסיר את הלוט מעל יצירה של האמנית אורנה בן עמי, שבמרכזה דמותו של אב המשפחה, שהקים את הקבוצה, שלמה שמלצר ז"ל, שנפטר לפני כשנה. במרכז היצירה דמותו של שלמה שמלצר כשסובבים אותה סמלים שונים המציינים את דרכו המקצועית. כמו כן כוללת היצירה העתק מדף יומנו של שמלצר האב, שבו מצוינים תאריך מותו העברי והלועזי וחתימתו. אם המשפחה, עתליה שמלצר, נשיאת קבוצת שלמה, נשאה דברים מרגשים אודות איש שהיה ואיננו עוד, ועל כוונתם של בני המשפחה להמשיך את דרכו ולהוביל את הקבוצה. הטקס נערך במעמד ילדיו של שלמה - יו"ר הקבוצה אסי שמלצר, המשנה למנכ"ל ש.שלמה חברה לביטוח טובי שמלצר, והבת עפרה רייף־שמלצר.


טובי, אסי, עתליה ועופרה שמלצר. צילום: אסף לב
 
אשכנזי במרכז
 
במרכז הכנסים אווניו, שבאייר פורט סיטי, נערך בראשון אירוע של עמותת ידידי המרכז הרפואי מאיר, שבכפר סבא.  מנהל המרכז הרפואי מאיר ד”ר איתן ורטהיים,  יו”ר עמותת הידידים של המרכז דוד בן בסט ומנכ”ל עמותת הידידים אריה פישביין אירחו את הערב שנועד לגיוס כספים לבניית חדרי ניתוח חדשים. הגיעו לתמוך ולתרום: רונית וגבי אשכנזי, ד”ר אלי פישר, רו”ח איריס שטרק ובעלה משה שטרק, מזל ויוסי סדבון, אריה סקופ ורעייתו איילה, ורד גרינבוים, נוני מלכא, מנחם עינן ונוספים. במקביל לאירוע של ידידי מאיר, התכנס בכפר שמריהו פורום של עמיתי בית החולים בילינסון, שבפתח תקווה, בביתם של לובה ושרון יעקובסון, לגיוס תרומות. במקום נערכה תצוגת אופנה של מותגי יוקרה. בין הנוכחים: איתמר דויטשר, רותי ואברהם (לולו) אסף, יובל רבין, יצחק מנור, מירי חבס, מירי טוכמאייר ובתה מאיה, עופר ורווית נמרודי ודנה אונגר־בר דיין.

גבי אשכנזי, איתן ורטהיים, דוד בן בסט ואריה פישביין. צילום: בורוכוב צילום אירועים
 
חזקיהו עובר לירוק
 
ראשי הבנק הבינלאומי – המנכ"לית סמדר ברבר־צדיק, היו"ר רוני חזקיהו ומנכ"ל מת"ף אמנון בק  פתחו את השבוע בעיר ראשון לציון בטקס חנוכת "בית מתף" – המבנה החדש של חברת המחשוב של קבוצת הבינלאומי. מדובר באחד הבניינים ה"ירוקים" בישראל. בנייתו ארכה כארבע שנים והוא נועד לאכלס את 700 עובדי המחשוב של הקבוצה. הגיעו לחנוך את המבנה ולאחל שנה טובה: יו"ר דירקטוריון 'מטריקס' אליעזר אורן, מנכ"ל IBM ישראל ריק קפלן, מנכ"ל בנק ישראל חזי כאלו, מנכ"ל חברת לוג און גיל מגדן, דב צור ראש העיר ראשון לציון ועוד רבים.


אמנון בק, סמדר ברבר־צדיק, דב צור ורוני חזקיהו. צילום: לנס הפקות
 
חתימה ומתנה לבן דוד
 
איל מוסקל, מנכ"ל TCS) Tata Consultancy Services) ישראל, אירח בראשון את צ'אנדרה נאטאראג'אן, מנכ"ל TCS העולמית, מקבוצת TATA, בביקור בזק שערך בארץ.
 
שיאו של הביקור היה באירוע חתימת הסכם משותף עם ראשי בנק יהב, שבמסגרתו תספק חברת TCS, שהינה חברת שירותי ה־IT מהגדולות בעולם, שירותים לתפעול מערכת הליבה של הבנק למשך 30 שנה. צ'אנדרה העניק ליו"ר בנק יהב דוד בן דוד והמנכ"ל שאול גלברד יצירת אמנות עם הכיתוב: "אם אשכחך ירושלים תשכח ימיני".

שאול גלברד, צ׳אנדרה, איל מוסקל. צילום: קובי  קנטור