כ־700 אורחים ומוזמנים לא נרתעו מתחזית מזג האוויר והגיעו בבוקר יום שני, בקור ירושלמי עז, למתחם תחנת הרכבת בבירה - זאת על מנת לציין את השקת השלוחה הישראלית של ה"אקסלרטור הידידותי ביותר בעולם". המדובר במאיץ מסצ’אלנג', שמתכוון לקלוט במהלך השנתיים הקרובות כ־100 סטארט-אפים חדשים שיעסקו במגוון תחומים. 
 
במהלך שש השנים האחרונות השתתפו בתכניות הגלובליות של מסצ’אלנג’, לא פחות מ־835 חברות שגייסו יחד יותר ממיליארד דולר. היקף ההכנסות של חברות אלה הגיע כבר ליותר מחצי מיליארד דולר, כאשר הן יצרו כ-6,500 מקומות עבודה חדשים. מנכ”ל ומייסד מסצ’אלנג’ העולמית, ג’ון הרת’ורן, הכריז כי החברות המצטיינות אשר יצטרפו למאיץ וייבחנו על ידי ועדת שיפוט בלתי תלויה, יתחלקו בפרס כספי בשווי של עד מיליון שקלים.

השתתפו בפתיחה החגיגית: מנהל הפעילות הישראלית, ישראל גנות, ראש עירית ירושלים, ניר ברקת, מנכ”ל הרשות לפיתוח ירושלים אייל חיימובסקי, יו”ר בנק הפועלים, יאיר סרוסי ורבים נוספים.

חוות החיות ביפו


מזג האוויר הקר לא הרתיע גם את אהוד ברק ונילי פריאל, שהגיעו בערב יום שני לצפות בבכורה של "חוות החיות" בתיאטרון גשר, בבימויו של נעם שמואל. עוד הגיעו: אלי זהר - יו"ר התיאטרון, ישראל מקוב שהוא יו"ר אגודת הידידים ובת הזוג בלה לוסטיג, רותי היילפרן מנהלת האגודה, בוריס קרסני, צבי זמיר, ירון לונדון ואורן מוסט.


בלה לוסטיג וישראל מקוב (צילום: אביב חופי)

אות מהנמר

אל מרכז הכנסים "לאגו" שבראשון לציון הגיעו השבוע בכירים, בכדי לקבל אות הערכה על יישום יוצא דופן ופורץ דרך של מערכות מחשוב ודיגיטל בארגוניהם. האותות הוענקו במסגרת האירוע השנתי CEO Awards, של קבוצת אנשים ומחשבים ושטראוס אסטרטגיה. בין המאושרים שנבחרו מתוך 70 מועמדים וקיבלו את האותות מידי פלי הנמר, יזם ונשיא קבוצת אנשים ומחשבים, היו לילך אשר טופילסקי שהיא מנכ"לית בנק דיסקונט, חגי הלר - מנכ"ל לאומי קארד, פינו צרויה - מנכ"ל אסותא מרכזים רפואיים ורם דרורי, מנכ"ל ארקל אוטומוטיב.


חגי הלר ופלי הנמר (צילום: קובי קנטור)

המלצת השף | עודד סיידא, "קפה מייסון"


(יח"צ)

שף קפה מייסון, ממליץ על מנת ניוקי דלעת, ערמונים צלויים ופטריות שי-מג'י. "ההשראה למנה הגיעה מביקורי האחרון בפריז, שם טיילתי באחד הרחובות בהם עמד מוכר ערמונים חמים על חבית ברזל. הרגשתי צורך לבנות מנה שתזכיר את הרחוב הפריזאי הקריר וריח הערמונים הקלויים", מסביר סיידא, "המנה חורפית ומנחמת, לא כבדה מידי ומענגת בכל ביס. הרוטב הקטיפתי של המנה מורכב משמנת, יין לבן ושום, פרוסות פרמג'נו ריג'נו ומעט עירית טרייה".


(יח"צ)