לאחר שאתמול הדולר היציג התחזק ושערו נקבע על 3.874 שקלים, במסחר הבין בנקאי היום (שלישי) המטבע האמריקאי נחלש ל-3.8571, ירידה של 0.44%.


ההתפתחות הבוקר משקפת את מה שקורה בשוקי העולם, שכן הדולר נחלש לעומת רוב המטבעות החזקים, להוציא את הלירה שטרלינג. בנוסף, השווקים עצבניים לקראת הודעת הריבית ליולי של הבנק המרכזי האמריקאי ומהאפשרות שבריטניה תחליט לצאת מהאיחוד האירופית.



במחלקת המחקר של FXCM‏ ישראל מציינים הבוקר כי "הדולר-שקל ממשיך לשמור על כוחו ונסחר באזור 3.855 שקלים לדולר, וזאת לקראת אירועי המפתח שצפויים השבוע (החלטות ריבית ביפן ובארצות הברית) ומשאל העם בבריטניה. בעולם, הדולר דווקא נחלש מול כל המייג'ורס מלבד השטרלינג".



"גורם אחד שמחליש את הדולר הוא הצפי כי הבנק הפדרלי לא יעלה את הריבית בישיבת המדיניות השבוע. הדולר החל את צניחתו לאחר פרסום נתוני התעסוקה הגרועים בארצות הברית, ובשוק ממתינים כעת לראות כיצד השפיעו הנתונים על הלכי הרוחות בקרב חברי הבנק הפדרלי והאם ההרעה בשוק התעסוקה תביא את הבנק להימנע מהעלאת ריבית בחודשים הקרובים".



"כמו כן, שנאת הסיכון בשווקים גבוהה מאוד כרגע והמשקיעים נוקטים במשנה זהירות ומצמצמים חשיפה לנכסים מסוכנים לקראת משאל העם בשבוע הבא בבריטניה, וזאת על רקע הסקרים האחרונים שמצביעים על יתרון לתומכים ביציאה מהאיחוד האירופי, תרחיש שעשוי, לפחות בטווח הקרוב, לגרום לפאניקה בשווקים וסחרור מסוכן. מטבע המקלט הבטוח המועדף כרגע בשוק הוא הין היפני, שמטפס לשיאים של שלוש שנים מול היורו והשטרלינג".