חברת אלבר מוטו, חטיבת האופנועים של חברת הליסינג אלבר, השיקה היום (ד') מחדש את מותג האופנועים האמריקני החשוב ביותר – הארלי דוידסון.
בשלוש השנים האחרונות לא התקיים יבוא סדיר של הארלי לישראל, בין השאר מפני שיבוא אישי של אופנועי הארלי לא אפשר ליבואן הקודם להמשיך לפעול באופן כלכלי ורווחי.
 
אלבר הכריזה כבר לפני קרוב לשנה על קבלת זיכיון היבוא של הארלי, ומזה מספר חודשים נמצאה בתהליך מוקפד מאד מול היצרן להקמת אולם תצוגה בהתאם לסטנדרטים העולמיים של המותג.
 

אולם התצוגה החדש, בשטח של 400 מ"ר, נבנה בהשקעה של 3 מיליון ש"ח בבניין ההנהלה של הכשרה ביטוח, מקבוצת אלעזרא, באזור התעשיה אזור שליד חולון. בניין זה נרכש על-ידי החברה לפני כשנתיים ולפני כחודשיים הועברו אליו המשרדים.
 

בין 600-800 כלים בישראל 

הארלי דוידסון הוא אחד ממותגי הרכב המפורסמים בעולם, אולם הוא נחשב למותג מאד נישתי שמכוון לאוכלוסיה מאד ספציפית מקרב רוכבי האופנועים.

לישראל יובאו בעשור האחרון כ-20-30 אופנועים בממוצע בכל שנה, חלקם ביבוא סדיר וחלקם ביבוא אישי. זיכיון היבוא של הארלי דוידסון החליף מספר ידיים בשלושת העשורים האחרונים ומעולם לא נחשב לאופרציה רווחית במיוחד, אולם גם מעולם לא יובא על-ידי חברה גדולה.
 
לדברי משה רוקח, מנהל הפעילות של חטיבת האופנועים, מצבת האופנועים מתוצרת הארלי דוידסון בישראל, בהם גם אופנועי אספנות – מונה בין 600 ל-800 כלים.
 
אלבר מוטו, חטיבת האופנועים של אלבר, הוקמה לפני כשנתיים במטרה להיכנס ליבוא רכב, בשלב ראשון עם מותג האופנועים הקוריאני דיאלים.
בתוך שוק דו-גלגלי שנמצא במגמת התכווצות השיגה אלבר מוטו כ-17% נתח שוק בקטגוריה היחידה שבה היא מתחרה (125-250 סמ"ק), והפכה ליבואנית הדו-גלגלי השלישית בגודלה בישראל מבחינת מספר הכלים שמכרה (1,712 יחידות ב-2014 בשוק של כ-14,000 יחידות בלבד). 
 
עם זאת, בעוד שהשוק הדו-גלגלי בישראל מתכווץ – בעיקר בגלל העלויות הגבוהות ביותר בעולם של ביטוח חובה, ובגלל החדירה המאסיבית של אופניים חשמליים – פלח השוק של אופנועים גדולים נמצא דווקא בעליה מתונה, ובשנת 2014 נמכרו בארץ 1,442 אופנועים לעומת כ-917 בשנת 2011 (לשם השוואה, ב-2014 עלו על כבישי הארץ כ-250 אלף כלי רכב חדשים, כולל מוניות ויבוא אישי).
 
בענף הרכב נשמעו טענות לפיהן אלבר מוטו "קנתה שוק" (באופן חוקי ולגיטימי) באמצעות מבצעי טרייד-אין מאסיביים, וזאת הסיבה לחדירה המשמעותית של מותג לא מוכר בישראל.
 
אלי אלעזרא, יו"ר קבוצת אלעזרא ובעל השליטה, התייחס לטענה הזו ואמר בתגובה שאלבר עושה את מה שטוב ללקוחות שלה, וכן שפעילות חטיבת האופנועים הייתה רווחית כבר בשנתה השנייה, לעומת צפי מקורי למעבר לרווח רק בשנת הפעילות השלישית.  לדברי אלעזרא, התוכנית העסקית של אלבר מוטו מבוססת על שאיפה לגידול והתרחבות למותגים דו-גלגליים נוספים בעתיד.
 
 האס של אלבר: הארלי ב-60,000 ש"ח

אלבר מוטו תייבא את כל דגמי הארלי דוידסון לישראל, במחירים שנעים ברובם בין 150 ל-250 אלף ש"ח. עם זאת, "הקלף המנצח" ששלפו היום אנשיה עם השקת המותג בישראל הוא מחיר אטרקטיבי לדגם ה'סטריט' 750, שמוצע תמורת 60,000 שקלים בלבד – מחיר נמוך מזה של יאמאהא T-MAX – קטנוע הפרימיום המוביל במכירות בישראל.
 
בשלב זה ייובאו בנוסף חמש משפחות דגמים, ביניהם: ספורטסטר (69-97,000 שח), דיינה (117-140,000 שקלים), וסופטייל (150-172,000 שקלים). 
 
בגלל (או בזכות) הייחודיות של הארלי-דוידסון כמותג נישה, עיקר התחרות של אלבר מוטו לא תהיה עם מותגי האופנועים האחרים, אלא עם היבוא האישי של אופנועים כאלה, כלומר שהמחירים בפועל (להבדיל ממחירי המחירון) יהיו חייבים להיות אטרקטיביים מול עלות היבוא האישי.
 
הערכה: בשנה הראשונה יימכרו כ-60 כלים בארץ 

במצב הנוכחי חייב יבואן רכב לישראל להעניק שירות גם לכלי רכב שלא יובאו על-ידו, וכן לטפל בתביעות במסגרת האחריות (אם כי אלה ממומנות על-ידי היצרן).
 
להערכת משה רוקח, במהלך שנת הפעילות הראשונה תמכור אלבר מוטו כ-60 כלים, שמחציתם כבר הוזמנו על-ידי לקוחות, כלומר מספר כפול מקצב המכירות של השנים האחרונות.
 
אולם התצוגה של הארלי ממוקם, כאמור, באזור התעשייה של אזור, אבל לא רק מפני ששם ממוקם בית הכשרה ביטוח: בניגוד למותגי רכב אחרים, הארלי לא זקוק ל"תנועת רחוב" ולכן גם לא למיקום בשטח נדל"ן יקר. מי שרוצה לקנות הארלי יודע לאן להגיע.
 
באולם אמנם יוצגו כ-30 דגמים, כלומר שזאת תצוגה מאד יקרה, אבל נתח לא מבוטל של הפעילות, וחלק נכבד מן ההכנסות, צפויים להגיע ממכירת "סחורה ממותגת" של הארלי, וכן אביזרים לבעלי האופנועים. בקטלוגים הרשמיים של החברה ישנם כארבעים אלף פריטים – החל מציוד רכיבה וחולצות T  וכלה במוצרים לחיות מחמד.