אבנר פלור, סמנכ"ל בכיר תנועה במשרד התחבורה, הודיע לאחרונה לאיגוד יבואני הרכב שמשרד התחבורה לא יעביר יותר את נתוני הרישוי המפורטים של מכוניות חדשות בישראל.
משמעות ההחלטה היא שכמעט ולא תהיה אפשרות לדווח לציבור אודות מגמות חשובות ברכישת מכוניות חדשות בישראל, והדבר אף עלול לגרום לעליות מחירים של דגמי מכוניות שונים בשוק הרכב.
פלור הודיע לאיגוד יבואני הרכב ש"בהמשך לפנייה של הממונה על ההגבלים העסקים עלתה בקשה להפחית את תדירות פרסום הנתונים...לפעם ברבעון... החל מחודש אוקטובר".

בדיקה עם הממונה על ההגבלים העלתה שכבר בחודש אוקטובר 2014, לפני כמעט שנה, שלחה הרשות פנייה למנכ"ל משרד התחבורה בנוגע לפרסום מידע על מסירות רכב. בפניה זו הוסבר למשרד שהמידע שנאסף אודות מספר כלי הרכב שנמסרים ללקוחות סופיים "עלול לעודד תיאום מפורש או משתמע בין יבואני הרכב, להפחית תחרות ביניהם ובסופו של דבר להביא לפגיעה בציבור הצרכנים". 

"משרד התחבורה הוא הגוף שמכריע בנושא" 
הממונה המליץ למשרד התחבורה לפרסם נתונים חלקיים, ולעשות זאת רק אחת לרבעון, וזאת במקום הנתונים המפורטים והמפולחים שמפורסמים אחת לחודש. עם זאת, הממונה הודיע למשרד התחבורה ש"מדובר בייעוץ בלבד של הרשות ומשרד התחבורה הוא הגוף שמכריע בנושא".  
ברשות להגבלים עסקיים סרבו לבקשת "מעריב אונליין" לקבל את חוות הדעת המקצועית שעליה מבוססות הטענות שלהם, ולא הצליחו להביא ולו דוגמא אחת למצב שבו מידע כזה פגע אי פעם בתחרות או עלול לפגוע בה בעתיד.
רבים מעיתונאי הרכב, אשר עושים מידי חודש שימוש בנתוני הרישוי לצורך ניתוח המגמות בשוק הרכב ופרסומן לציבור, הביעו זעם על ההחלטה של משרד התחבורה, כמו גם על חוסר השקיפות של הממונה על ההגבלים העסקיים אשר מסרב לחשוף את התכתובות עם משרד התחבורה או את התיאוריה שמסבירה על מה מבוססת חוות הדעת שלו. 
לטענת אחדים מהם – אין כל היגיון בהסתרת מידע ככלי לעידוד תחרות, וקיים חשש של ממש שדווקא אי פרסום המידע יגרום לעליות מחירים בשוק הרכב מפני שהוא יצמצם את השקיפות ואת המידע שמונגש לציבור.
בעוד שלרשות יבואני הרכב עומדים כל הכלים והמשאבים להשיג את המידע בעצמם, מניעת מידע זה מכלל הציבור תפגע ביכולת להבין את המגמות בשוק ולקבל החלטות קניה מושכלות.
פניה של תא כתבי הרכב אל דובר משרד התחבורה לקבל את המידע הזה באופן ישיר, ולא באמצעות יבואני הרכב, לא נענתה עד כה.
בתא כתבי הרכב שקלו היום את צעדי התגובה לנוכח מניעת המידע החיוני, ובין השאר נבחנת שם האפשרות שלא לפרסם הודעות לעיתונות של דובר משרד התחבורה אלא רק אחת לרבעון.
דובר משרד התחבורה בחר שלא להגיב לדברים.
גילוי נאות: הכותב חבר בתא כתבי הרכב