לאחר שנחשפה שערוריית פולקסווגן, מעדכנת החברה את לקוחותיה בישראל לגבי קריאת התיקון.

חברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית קבוצת פולקסוואגן לישראל, הקימה אתר אינטרנט שבאמצעותו יכולים בעלי מכוניות מתוצרת הקבוצה, שבהן מותקנים מנועי דיזל, לבדוק האם מכוניתם כלולה בקריאה לתיקון ("ריקול") הצפויה ל-11 עשר אלף מכוניות בישראל.

אל האתר אפשר להגיע ישירות מכאן, או דרך כל אחד מן האתרים של מותגי הקבוצה: פולקסוואגן, אאודי, סיאט וסקודה.

כדי לבדוק אם מכונית מסוימת כלולה בקריאה צריך בעל הרכב להקליד את מספר השלדה שמופיע ברישיון הרכב, ואם מספר זה תואם את אחד מאלה שמופיעים ברשימה שהועברה ליבואן על ידי פולקסוואגן, האתר אמור להקפיץ לבעל הרכב הודעה שמבטיחה שנציג היבואן ייצור איתו קשר בהקדם.

פולקסוואגן עדיין לא מסרה פרטים אודות אופי התיקון שהיא תבצע במכוניות, אולם החשש הוא שתיקון כזה עלול לפגוע בביצועים או בתצרוכת הדלק.

באתר כתבו אנשי היבואן כי "ממתינים להנחיות טכניות מצד היצרן על דרך ואופן ביצוע העדכון העתידי ונעדכן את הלקוחות הרלוונטיים עם קבלת המידע".

באתר מופיעות מספר שאלות נפוצות של לקוחות ותשובות, למשל לגבי המנועים המושפעים, מנועי EA189, אשר אינם משווקים כרגע בישראל.

לגבי שאלת בטיחות השימוש במכוניות התשובה היא כי "כל הרכבים הרלוונטיים בטיחותיים לשימוש". בתשובה לשאלה האם אפשר להמשיך להשתמש ברכב נאמר כי "אין מניעה להמשיך השימוש ברכב". לגבי זהות הגורם שיישא בעלויות העדכון נכתב כי "קבוצת פולקסווגן AG הודיעה כי היא תישא בעלויות העדכון".

ככל הידוע, המכוניות שמושפעות בעיקר מפרשת זיוף נתוני זיהום האוויר הן סקודה אוקטביה דור קודם, פולקסוואגן ג'טה ופולקסוואגן קאדי.

לאחר שהוגשה לקונצרן הרכב מגרמניה תביעה ייצוגית ראשונה בנושא רמות הפליטה ברכבי הדיזל, ביבואן הרכב צ'מפיון מוטורס פרסמו בשבוע שעבר כי 11 אלף כלי רכב עשויים להיקרא לבדיקה במוסכים ברחבי הארץ.
11 אלף כלי הרכב, שנמכרו בין השנים 2009-2015 הם ככל הנראה בעלי מנוע בו הותקנה על פי החשד התוכנית ששימשה להסתרת נתוני הזיהום האמיתים.

בהודעה רשמית של צ'מפיון מוטורס נמסר בשבוע שעבר כי "בהמשך לפרסומי הקונצרן מהימים האחרונים בנושא רמות פליטה ברכבי דיזל, נוכל לציין בשלב זה כי היצרן העביר מספרי שלדות המיועדות, על פי הוראתו, לעבור עדכון טכני. על פי דיווח זה קיימים בישראל כ-11,000 כלי רכב, שנמכרו בין השנים 2009-2015. יש להדגיש כי על פי דיווחי היצרן כלי הרכב בטוחים לנסיעה".
כמו כן נמסר: "אנו ממתינים להנחיות טכניות מצד היצרן על דרך ואופן ביצוע הקמפיין העתידי ונעדכן את הלקוחות הרלוונטיים עם קבלת המידע. צ'מפיון מוטורס, בתיאום עם משרד התחבורה, החליטה, בשלב זה, על הקפאת שיווק כלי רכב מתוך רשימה זו אשר טרם שווקו. צ'מפיון מוטורס תמשיך לעדכן את לקוחותיה ומשרד התחבורה במידע חדש רלוונטי שיהא בידה". 
פרשת הזיופים במבחני זיהום האוויר של מכוניות מתוצרת פולקסווגן, היא ללא ספק אחת הפרשות המסעירות ביותר בתעשיית הרכב בעשורים האחרונים. כזכור, לפני כשבוע וחצי התגלה לכאורה כי החברה העולמית השתילה בדגמי הדיזל שלה תוכנה שמזהה מתי המכוניות עוברות בדיקת זיהום אוויר ודואגת לצמצם את השיעור האמיתי של הזיהום בעת הבדיקה. 
לאחר קריסת המניה  של החברה ולאחר הידיעה שמנגנון הזיוף (אך לאו דווקא ההפעלה בפועל של זיוף כזה) הוטמע בלפחות 11 מיליון מכוניות בארצות הברית– דבר שחייב את פולקסווגן להפריש יותר מ־7 מיליארדי דולרים לכיסוי נזקים שצפויים לה בעתיד מן הפרשה. בעקבות הפרשה, התפטר מרטין וינטרקורן, מנכ"ל קבוצת פולקסווגן העולמית.