ועדת הכספים אישרה היום (שלישי) להפחית במידה ניכרת את המיסוי על רכישת קטנועים ואופנועים. בין השאר, ביטלה הוועדה את ההבחנה ההיסטורית בין קטנועים לאופנועים, נוכח השחיקה המתמדת בהבדלים ביניהם הן בנפח המנוע והן במבנה.



בדיון בוועדה עלה, כי אין כיום כמעט הבדלים בין שני סוגי הכלים בהיבטי בטיחות וזיהום סביבתי. ההטבה שאושרה תגולם בחיסכון של אלפי שקלים ויותר עבור רוכשי אופנועים וקטנועים.



יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) קרא למשרדי התחבורה, האוצר ולרשות המיסים "לקדם צעדים נוספים לעידוד מעבר של אנשים ממכוניות לאופנועים וקטנועים על-מנת להקטין את הצפיפות במרכזי הערים וכן את רמות זיהום האוויר". הצו הקובע את ההפחתה אושר פה-אחד.



הפחתת המס בצו נקבעה על פי קבוצות נפח מנוע שונות וכן בהתאם לרמת ההספק בקילוואט עד 25 קילוואט, בין 25 ל- 35 קילוואט, בין 35 ל- 75 קילוואט ומעל 75 קילוואט ואי לכך שיעורי המס החדשים על אופנועים וקטנועים יעמדו על 40% עד 70%. השינוי הבולט לטובה, הינו בהקטנה משמעותית של המיסוי על אופנועים וקטנועים קטנים דווקא ברמת הספק של עד 25 קילוואט בעלי נפח של עד 500 סמ"ק, שאת השימוש בהם מעוניינת ועדת הכספים להרחיב כמה שיותר.



להלן פירוט שיעורי המס החדשים:





בנוסף לשיעורי המס המופחתים, אושרו דרגות זיכוי חדשות לאופנועים וקטנועים שקיימת בהם מערכות למניעת נעילת גלגלים (ABS) במקום שני שיעורים של 610 ₪ עבור רמת מס של 40% ו- 1,700 ₪ עבור רמת מס של 70%. כלומר, עוד בעלי כלים מרמות מס אחרות ייהנו מהנחה מוגדלת. להלן:


שיעור המס סכום ההפחתה בשקלים.





לסיכום קרא יו"ר ועדת הכספים גפני לנציגי משרדי התחבורה ורשות המיסים "לחזור לוועדה עד חצי שנה מהיום על מנת לקדם צעדים נוספים לעידוד המעבר ממכוניות לשימוש באופנועים ובקטנועים קטנים כמה שניתן. "זהו אינטרס עליון של המדינה, בייחוד נוכח הצפיפות ההולכת ומתגברת בערים בישראל ונוכח הבעיות הבוערות במיוחד בגוש דן", אמר יו"ר הוועדה וקרא לאנשי רשות המיסים, ש"לא להביט רק במשקפיים הצרות של רשות המיסים בעניין הזה אלא על מכלול השיקולים לטובת הציבור".