יצרנית הרכב היפנית "מיצובישי" הודתה היום (רביעי) בזיוף נתוני צריכת דלק ביותר מ-600,000 כלי רכב שנמכרו ביפן. המספרים בלחץ הצמיג שונו על ידי עובדים כדי שישפרו את שיעור הקילומטראז', כך נמסר מהחברה.

כמעט 470,000 כלי רכב שמיצובישי ייצרה לחברת ניסאן הושפעו כתוצאה מכך והעניין נחשף לאחר שחברת ניסאן מצאה סתירות בנתונים, כך פורסם ב-BBC. בעקבות הפרסום, מניות מיצובישי צנחו ביותר מ-15 אחוזים בטוקיו.
מנהלי החברה, בהם נשיא חברת מיצובישי טטסורו אייקאווה, קד קידה עמוקה בתחילת מסיבת העיתונאים. "המעשה היה מכוון. זה ברור שהזיוף נעשה על מנת להפוך את הנתונים שייראו טוב יותר. אבל מדוע עשו את ההונאה הזאת - זה עדיין לא ברור", אמר אייקאווה.

על אף שהוא לא היה מודע לאי הסדרים, נשיא החברה אמר: "אני מרגיש אחראי". הנתונים המזויפים כללו 157,000 מכוניות של מיצובישי ו-468,000 כלי רכב המיוצרים לחברת ניסאן. הדגמים שהושפעו כוללים את מיצובישי ek וואגון ו-ek ספייס, כמו גם דגמי ניסאן דייז ו-דייז רוקס, דגמים שאינם נמכרים בישראל.

בסוף ספטמבר האחרון, נחשפה שערוריית פולקסווגן, במסגרתה התגלה כי החברה העולמית השתילה בדגמי הדיזל שלה תוכנה שמזהה מתי המכוניות עוברות בדיקת זיהום אוויר ודואגת לצמצם את השיעור האמיתי של הזיהום בעת הבדיקה. 

לאחר קריסת המניה  של החברה ולאחר הידיעה שמנגנון הזיוף (אך לאו דווקא ההפעלה בפועל של זיוף כזה) הוטמע בלפחות 11 מיליון מכוניות בארצות הברית– דבר שחייב את פולקסווגן להפריש יותר מ־7 מיליארדי דולרים לכיסוי נזקים שצפויים לה בעתיד מן הפרשה. בעקבות הפרשה, התפטר מרטין וינטרקורן, מנכ"ל קבוצת פולקסווגן העולמית.