חברת ניסאן מוטורס תבצע איסוף (ריקול) של 1.2 מיליון מכוניות חדשות שנמכרו ביפן במהלך שלוש השנים אחרונות, זאת לאחר שגילתה כי הבדיקות הסופיות שעברו הרכבים לא בוצעו על ידי טכנאים מורשים. יצרנית הרכב השנייה בגודלה ביפן, הודיעה שמדובר ברכבים שיוצרו בין אוקטובר 2014 לספטמבר 2017. 



ההודעה באה לאחר שבשבוע שעבר ניסאן אמרה כי היא תשהה את הרישום של 60 אלף כלי רכב בשל בדיקות לא אמינות. המהלך הוא האירוע השלילי השני שבו מעורבת יצרנית מכוניות יפנית בשנים האחרונות, זאת לאחר שמיצובישי מוטורס הודתה בחודש אפריל 2016 שזייפה את נתוני צריכת דלק באלפי מכוניות. האיסוף יכלול את כל 386 אלף הרכבים שנמכרו ביפן בשנת 2016, המהווים 10 אחוז מהמכירות העולמיות של החברה. 



"אנחנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחות שלנו", נמסר מהחברה בהודעה הרשמית שפרסמה. מנכ"ל החברה הירוטו סאויקאווה אמר לכתבים בכנס תקשורת כי "אנחנו חייבים לקחת את התהליכים הללו ברצינות. לא משנה כמה עסוקים אנחנו, ומה מספר העובדים העומד לרשותנו". הוא הוסיף כי "החברה חוקרת כיצד ומדוע התרחשו הבדיקות הללו, מה שצפוי להימשך כחודש, כאשר צד שלישי ישתתף בחקירה פנימית בנושא".