כארבע חצי שנים לאחר מותו של הזמר אריק איינשטיין, הודיע הבוקר (חמישי) שר התחבורה ישראל כ"ץ כי תחנת הרכבת הקלה ברחוב ארולוזורוב בתל אביב תקרא על שמו. 



בפוסט שפרסם השר בחשבון הטוויטר הרשמי שלו הוא הסביר כי "החלטתי לקרוא לתחנת הרכבת הקלה ברחוב ארלוזורוב בת"א על שמו של אריק איינשטיין ז"ל - הזמר שמזוהה יותר מכל עם העיר העברית הראשונה. גדלתי על השירים שלו, אין ראוי ממנו".



איינשטיין היה חבר בלהקות הנח"ל, בצל ירוק, שלישיית גשר הירקון והחלונות הגבוהים, וחלק מחבורת לול. שיתוף הפעולה שלו עם שלום חנוך ולהקת הצ'רצ'ילים הניב את אלבומי הרוק הראשונים בישראל.



בשנת 2013 יזמה שרת התרבות והספורט לימור לבנת פרס בשם פרס אריק איינשטיין, "כדי להביע הוקרה והערכה לאמנים וותיקים ומובילים בתחומם על תרומתם החשובה לתרבות הישראלית לאורך השנים. פרס זה ינציח באופן ראוי ומכובד את אריק איינשטיין ז"ל, גדול הזמרים, יוצר ענק, שחקן אדיר ובעל אישיות יוצאת דופן, שנחקק בזיכרוננו הקולקטיבי כחברה ואצל כל אדם וזיכרונו האישי והפרטי".





אתמול פורסם דוח מבקר המדינה יוסף שפירא, בו הוא התריע מעיכוב משמעותי בבניית הרכבת הקלה. במסמך כתב המבקר כי "עקב עמדת חברת הבקרה מטעם המדינה, כי נותרו עדיין סיכונים כבדי משקל לעמידה בלוח הזמנים ובתקציב שעליו מצהירה נת"ע, עליה להציג בהקדם תכנית פעולה להקטנת הסיכונים". הוא הוסיף כי "על משרדי התחבורה והאוצר לתת את דעתם לסיכונים האמורים, לעקוב אחר התקדמות הפרויקט ולפקח עליו".



על פי התכנית, 'הקו האדום' של הרכבת הקלה המתחיל בפתח תקווה וממשיך דרך בני ברק, רמת גן, תל אביב ויפו עד לבת ים - אמור להתחיל לפעול באוקטובר 2021 ועלותו מוערכת בכ-16 מיליארדי שקלים. במקביל, החברה אמורה להתחיל עד סוף 2019 את עבודות "הקו הירוק' ו'הקו הסגול' של הרכבת הקלה. בדוח הביקורת מתריע שפירא על ליקויים ועיכובים ממושכים בחלק מהמכרזים. "הליכי רכישת 90 הקרונות ל'קו האדום' נמשכו כשלוש שנים עקב דחיות במועדי הגשת ההצעות, בדיקת החשב הכללי במשרד האוצר ומאות בקשות הבהרה של המתמודדים במכרז ובקשות מצידם לדחיות", קבע המבקר.