"חווינו שנה מאתגרת", אומר שרון גלזר, מנהל חטיבת הרכב הפרטי והאופנועים בחברת מאיר, יבואנית וולוו. נאלצנו להתאים את עצמנו ולשנות תוכניות לפי ההנחיות. למדנו לערוך את ההשקה של דגמי ה־XC40 PHEV ושני דגמי ה־V60 החדשים בצורה אחרת: שינינו את קונספט מסיבת העיתונאים למפגשי עיתונאים בקבוצות קטנות ואינטימיות. שינוי זה אפשר למידה טובה יותר של הדגם וניהול שיח פורה יותר בין העיתונאים לבינינו באופן לא פורמלי.

כמו כן, העברנו נתח גדול מתקציב השיווק שלנו לדיגיטל. הוספנו רכיב קונפיגורטור ('בנה את הדגם שלך') באתר האינטרנט כדי לאפשר חוויית משתמש טובה יותר והיכרות מעמיקה עם מגוון המוצרים שלנו. למדנו לתת מענה ללקוחות מרחוק - בשיחת טלפון, בשיחת וידיאו בוואטסאפ, כשנדרש, ובהגעה אישית ללקוח לנסיעת מבחן במגבלות ההנחיות".

גלזר מספר על מחסור במלאי שהשפיע על חלק מהמסירות המתוכננות, ולמרות זאת, הצליחו בחברה לשפר את נתח השוק. "נתח השוק הגיע בספטמבר ל־11% בשוק הפרימיום, במקום הרביעי אחרי הגרמניות. גם קיבלנו יותר מ־65% לקוחות חדשים. חשוב לציין שכאשר מסתכלים בניתוח מעמיק רק על הסגמנטים שבהם אנו פועלים, שהם העיקריים בשוק הפרימיום (73% מהשוק), אנחנו במקום שני בנתח השוק אחרי אאודי ולפני מרצדס וב.מ.וו" (לפי נתוני JATO SEP YTD, ללא מוניות).

מגמות חמות בשוק הרכב
"שוק הפרימיום קטן ב־5%. כמו כן יש התחזקות בדגמי ההנעה החלופית PHEV ובחשמלי מלא. לנוכח שינוי בהטבות מס ירוק, מחירי הרכבים עולים ויש תנועה קטנה חזרה לרכבי בנזין בסגמנטים שקיימים במלאי. דגמי ה־SUV שלטו במכירות בשנה החולפת.

צפי לקראת 2021
"השוק יתייצב, הן בשוק המסה והן בשוק הפרימיום, בדומה לכמויות של 2020, כמובן אם יהיה שיפור ביכולת ההתמודדות עם התחלואה ועצירת המגפה. אני חוזה רכישה של יותר רכבים עם הנעות חלופיות (היברידיים) לאור קו המוצרים שמגיע לאירופה, אבל בצורה אטית יותר בעקבות השפעת ביטול המס על רכבים ירוקים שתפגע בחדירה. נראה גם התחזקות של תשתית טעינה חשמלית ברחבי הארץ".

שרון גלזר (צילום: רונן טופלברג)
שרון גלזר (צילום: רונן טופלברג)