קסוס LS, מכונית הפאר (לא יוקרה, קליק אחד למעלה), זוכה למתיחת פנים של “אמצע החיים", ומזכירה לנו איך פאר יפני מרגיש מול פאר אירופי: חם יותר, עוטף יותר, יותר טאץ' במלוא מובן המילה, חלקים מתוך הרכב עשויים ומגולפים בעבודת יד. כדי לסבר את העין, האוזן והמחשבה, לקסוס LS 500h היא מתחרה ישירה של מרצדס S CLASS, ב.מ.וו סדרה 7 ואודי A8. זו הרמה, והיא לא נופלת ממתחרותיה, היא פשוט מביאה משהו אחר קצת ומספקת תחושה קצת אחרת.

ה־LS 500 המעודכנת מוצעת עם מערכת הנעה היברידית, ומכאן האות h בשם הדגם. המערכת ההיברידית, Multi-stage Hybrid, משלבת בין מנוע V6 בנפח 3.5 ליטר לבין מנוע חשמלי, עם הספק כולל של 359 כ"ס של השניים, תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 10 יחסי העברה והנעה אחורית. אם מעניין אתכם לדעת כמה זמן לוקח לאונייה הנאה הזו, במשקל של יותר מ־2.2 טונות, להאיץ מהמקום ל־100 קמ"ש? כמו מכונית הספורט שתמיד רציתם - קצת יותר מ־5 שניות.

אבל זה ממש לא הייעוד שלה. לקסוס LS היא מכונית פאר עם טון קלאס, ואחרי מתיחת הפנים היא עוד יותר מלוטשת, יותר יחידה במינה, בעיקר כשניכר שהמודרניות והקדמה הפסיכית והקרירה לתחושה ומראה עדיין לא השתלטה עליה, ויש בזה המון קסם. הדבר החשוב ביותר שעברה בעדכון, אחרי קצת יותר משלוש שנים מיום השקתה, הוא שיפור נוחות הנסיעה (שיפור ביצועי הצמיגים, המתלים האדפטיביים, AVS, המרכב ואף בניית המושבים), שיפור ותוספת מערכות בטיחות, וזיקוק הביצועים של יחידת ההנעה (שליטה משופרת בסוללה היברידית ושימת דגש על צריכת דלק טובה).

נשיא לקסוס הבינלאומי קוג'י סאטו סיכם כשאמר: “בפיתוח ה־LS המחודשת, כיוונו להתפתחות נוספת של השקט והנוחות יוצאי הדופן שהיו מאפיין קבוע של ה־LS מאז הדור הראשון שלה".

לקסוס LS500h (צילום: יח''צ)
לקסוס LS500h (צילום: יח''צ)

הדבר הראשון שגורם לכל בר־דעת לפעור פה ולהתרשם עמוקות, מלבד המידות הענקיות של הרכב, נחשף עם פתיחת הדלתות: תא הנהג והנוסעים מרשימים מאוד. הדבר הראשון שרציתי הוא לתפוס את השלמות היפנית הזו במצלמת הנייד. ואפילו במצלמה הבינונית מאוד הזו, פנים הרכב נראה כמו מלאכת מחשבת, והוא באמת כזה. שימוש באמנות דקורטיבית של ממש ואתסטיקה יפנית, כאשר חלקים גדולים והעיטורים והגימורים נעשו בעבודת יד. אי אפשר לפספס את ההשקעה והדגש על הפרטים.

איכות המושבים השתפרה בלקסוס LS, ועברה שינויים הכוללים ריפוד מושב חדש, תוספת שכבה נוספת ורכה יותר על גבי ריפוד הכריות ותפרים עמוקים יותר. במקום נשיא או ראש ממשלה, היה זה בן ה־6.5 שלי שזכה לשבת כמו מלך, סליחה נסיך, במושב האחורי, לכוון לעצמו תנוחת שכיבה, א־לה־מחלקה ראשונה באל על, מיזוג עדין ומוזיקה לפי טעמו האישי. כל אלה ניתנים להגדרה וכיוון באייפד מרכזי המוטמע בין שני המושבים האחוריים. דרכו אפשר לפתוח סוככי שמש, שלושה במספר, את החלונות של כולם, לשלוט במיזוג ובתאורה וגם לשגע את אמא בהעברת תחנות רדיו או שירים בלי שהיא שמה לב.

בין העוצמה הגדולה והמסורת משתלבות טכנולוגיות חדשות כמו מערכת המולטימדיה מהדור החדש של לקסוס, עם פונקציונליות משופרת, אך האינטואיטיביות שלה עדיין לא מספקת. דוגמה קטנה היא הניסיון הממושך שלי להגדיר את כיוון זרימת האוויר לרגליים. שיטוט ארוך מדי במערכת, לחיצה על מתגים חיצוניים וחיפושים יצירתיים אחרים העלו חרס. המיזוג מושלם, יש אוורור במושבים, אוורור לעורף, אוורור וקירור ומיזוג מכל וכל, רק לרגליים לא הצלחתי לכוון אותו.

מערכת המולטימדיה כוללת מסך מגע בגודל 12.3 אינץ' חדש, שאחרי מתיחת הפנים הוזז וכעת נמצא בחלקו העליון של הדשבורד, וכך הוא קרוב יותר ומופנה לעבר הנהג באופן המיטבי ביותר. בין הטקסטורות והמסורת והנגיעות היפניות צריך גם פונקציונליות ב־2021, אז כעת הנהג או הנהגת יכולים לחבר את הסמארטפון שלהם בקישוריות מלאה, באמצעות Apple CarPlay או Android Auto, ולקבל גישה לאפליקציות מהנייד כמו ווייז, הודעות, מוזיקה, ועוד למסך הבידור המרכזי.

הנסיעה ב־LS 500h מרשימה בנוחות שלה, בעוצמה החבויה שבה ובצריכת הדלק של האונייה היפנית המרשימה הזו. בנסיעה משולבת, עם כמה וכמה לחיצות עמוקות על דוושת המיאוץ, נרשם נתון מפתיע של 11 קילומטר לליטר. לרכב במשקל של 2 טונות פלוס ומנוע V6, כן? בנסיעה רגועה יותר הנתונים עוד עשויים להיות טובים יותר לרכב פאר גדול כמו זה, עם מנוע וביצועים “של פעם". העדכון של מערכת ההנעה בא לידי ביטוי בכך שהמערכת ההיברידית ממלאת תפקיד מרכזי יותר, מנוע הבעירה הפנימי יכול לפעול בסל"ד נמוך יותר, ובכך לחסוך יותר בצריכה.

אחזור ברשותכם ל"עוצמה החבויה" של ה־LS, מהנסיעה שלי ברכב, הוא יכול להגיע לביצועים מרשימים מאוד - הוא יכול להאיץ “חזק" מהמקום (ולשמוע את גרגורי מאמץ המנוע), אפשר לפרפר איתו, אבל זה לא הייעוד שלו. במבט לעבר ה"סלון" מאחורי הנהג, שבו הנוסעים מרימים באופן חשמלי את המשענת לרגליים ומותחים ידיים לאחור בהנאה, המושבים המפוארים של הנהג והנוסע לצידו, עם אוורור או חימום דרך החריצים, מכף רגל ועד ראש, הפאר, ההדר, הריפודים המטריפים והתפירה, החומרים, הגימורים, איכות העשייה וההרכבה - אי אפשר להתייחס לרכב הזה כמו עוד רכב V6.

בעלי לקסוס LS צריכים להיות אנשים ששבעו ממכוניות חזקות “רגילות", ממכוניות מנהלים רגילות. אנשים שראו הכל ומחפשים ייחוד. וגם אנשים שיש להם 800 אלף שקלים זמינים ליצירה מוטורית שלמה עגולה, חזקה, מאובזרת מאוד, ואיכשהו גם מאופקת מאוד, מבחוץ ומבפנים. ואף שהיא מאופקת, שלא תחשבו שלרגע מישהו יפספס אתכם, איפה שלא תהיו. כל העיניים יהיו על החזית המהפנטת, עם הגריל החד־פעמי של הלקסוס LS - גדול, מעוצב, מוגזם ויפהפה. ואם אתם בעיר, אז גם יתרשמו מהשקט ה"בוקע" ממערכת ההנעה.

LS 500h מוצעת בארץ בגימור גבוה ויוקרתי, הכולל מתלי אוויר אדפטיביים עם אפשרות להתאים את גובה הרכב ליציאה נוחה, מושבים מעור nappa semi aniline מאווררים ומחוממים מלפנים ומאחור, גימורי עור זמש, אפשרות עיסוי למושבים הקדמיים והאחוריים, מושבים אחוריים בכוונון חשמלי כולל זיכרונות, יחידות תאורה Triple LED, גלגל הגה בחיפוי עץ, מערכת שמע מבית MARK LEVINSON עם 23 רמקולים, לוח שעונים דיגיטלי 8 אינץ' ומערכות בטיחות מתקדמות, בהן: בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על תנועה חוצה מלפנים, התראה על שטחים מתים, מערכת התראה על סטייה ושמירת נתיב, קריאת תמרורים, מצלמה פנורמית לראייה 360 בעת חניה, כולל סיוע לבלימה בעת זיהוי הולכי רגל, חיישני חניה היקפיים, כולל בלימה אוטונומית בעת תמרוני חניה ובעת זיהוי הולכי רגל, התראה על תנועה חוצה מאחור כולל בלימה ו־12 כריות אוויר.

בשורה התחתונה: הקדמה לא הצליחה, עדיין, להשתלט על ספינת הדגל של לקסוס. לראייה, לוח השעונים המעט מיושן, המראה הנוסטלגי של הקונסולה המרכזית, הכוללת את פד השליטה מפעם, הידיות לשליטה במצבי הנהיגה המוטמעות בצידי לוח המחוונים. ואולי טוב שכך, כי מערכת הנעה כזו היא פסע מלהיעלם מהעולם, ותחושות נהיגה כמו אלה יתחלפו בקרוב במכוניות עם מראה חייזרי ומערכות נהיגה שמבקשות להחליף אותנו, ולהושיב אותנו מאחור. נשמע דרמטי? לשם עולם הרכב הוכיח שהוא הולך. מכוניות העתיד שראינו פעם, לא מזמן, ואמרנו לעצמנו, “אין מצב", הן כבר פה, נמכרות כסדרן. הלקסוס LS היא על תקן הדינוזאור האחרון - מכונית פאר חזקה מאוד ומרשימה מאוד, עם נגיעות מסורת וטכנולוגיית בטיחות ונוחות שיאפשרו ליהנות ממנה עוד שנים קדימה.