כיום, תחום הרכבים החשמליים הוא התחום הצומח ביותר במהירות הגבוהה ביותר בעולם הרכב, כאשר עוד ועוד אנשים בוחרים להתקדם לרכב חשמלי. מתלבטים אם המעבר הזה נכון גם בשבילכם? ריכזנו עבורכם את כל הסיבות להתקדם.

קודם כל, איך זה בדיוק עובד?
הרעיון העומד בבסיס של רכב חשמלי הוא פשוט מאוד, ותתפלאו, אבל הוא קיים כבר הרבה מאוד זמן.  למעשה, רכבים שמונעים במצבר חשמלי היו קיימים עוד לפני מנועי הבנזין והסולר שאנחנו מכירים ברכבים המודרניים. איך זה עובד? פשוט מאוד - במקום מנועים מונעי דלק, הרכב החשמלי נטען באמצעות עמדת טעינה שמותקנת לכך במיוחד, והחשמל שנטען במצבר החשמלי הוא זה שמשמש להנעת הרכב. 

אם עד לפני כ-10 שנים רכבים חשמליים היו נראים כמו רעיון עתידני ואוטופי, הרי שהיום יש כבר מיליוני רכבים חשמליים על הכביש, ומכל הסוגים – רכב SUV, פרייווט, רכבי עבודה ורכבים כבדים. בישראל יש כבר מספר בן 5 ספרות של רכבים חשמליים על הכביש בכל רגע נתון– והמספר הזה גדל בקצב אדיר. אז אם אתם מתלבטים, כדאי שתבינו למה כדאי גם לכם לעבור לרכב חשמלי.

הסיבה המרכזית: כדור הארץ
הסיבה המרכזית והחשובה ביותר למעבר לרכבים חשמליים היא החיים של כולנו, או במילים אחרות: כדור הארץ. ההתחממות הגלובלית ומשבר האקלים שבא בעקבותיה, נוצרו בעיקר כתוצאה מזיהום של גזי חממה מזיקים, הנפלטים בין השאר גם ממנועי בנזין וסולר. המעבר לרכבים חשמליים הוא, אם כן, לא רק מעבר לרכבים חדישים יותר, אלא גם כזה אשר מתבקש אם ברצוננו להגן על העולם שבו אנחנו חיים מפני משבר שממשמש ובא. בשל הדחיפות והחשיבות של המשבר הזה, סביר להניח שתחום הרכבים החשמליים רק יתפתח ויגדל עוד יותר, והרכבים הללו יהיו הרכבים האיכותיים ביותר על הכביש במבט קדימה לטווח הקרוב והרחוק גם יחד.

כל הסיבות להתקדם לרכב חשמלי (צילום: opel)
כל הסיבות להתקדם לרכב חשמלי (צילום: opel)

למה זה משתלם כלכלית?
המעבר לרכב חשמלי הוא לא רק נכון סביבתית, אלא גם משתלם כלכלית. הסיבה לכך היא החיסכון בחומר שאנחנו מוציאים עליו הכי הרבה כסף ברכב שלנו כיום – דלק. הטעינה החשמלית אמנם אינה חינמית, אבל במצטבר היא זולה בהרבה מתדלוק רכבים קבוע. בנוסף, הרכבים החשמליים זוכים ברחבי העולם להטבות מיסוי וביטוח,  מה שיהפוך את השימוש בהם למשתלם יותר ויותר עם כל שנה שתחלוף.

עמידות הרכבים החשמליים גבוהה יותר
הרכבים החשמליים הם רכבים חדשים יותר, חזקים יותר, ועמידים יותר בפני תקלות ושחיקה. למעשה, אנחנו מנטרלים גורם משמעותי אחד לתקלות רכב שכיחות – גורם מנוע הבעירה הפנימית. כמובן שרכבים חשמליים לא יכולים להיות חפים מתקלות, ובמקום תקלות המנוע יכולות להיגרם תקלות סוללה כאלה ואחרות. ברור שגם הסוללה עצמה נדרשת להחלפה תקופתית – אבל בנטו, רכב חשמלי מבלה הרבה פחות זמן במוסך מדי שנה. גם כאן, מדובר בתהליך שילך וייעשה משמעותי יותר עם כל שנה שתעבור.

אם מסתכלים קדימה – מבינים שזה הדבר הנכון ביותר
איך שלא מסתכלים על זה, הדבר הנכון לעשות כיום הוא לעבור לרכב חשמלי. כשמסתכלים על הכיס שלנו, על בטיחות ועמידות הרכב שלנו, על הרצון שלנו ברכבים חדישים ונוחים ברמה הגבוהה ביותר, ובעיקר כשמסתכלים על כדור הארץ ועל עתידנו כאנושות – מבינים שהמעבר לשימוש קבוע ברכב חשמלי הוא הצעד החכם הבא, ויפה שעה אחת קודם.