אתם אולי חלק מאותם אנשים רבים שחולמים להיות עצמאיים - להיות אחראים על לוח הזמנים שלכם, לעבוד מכל מקום בעולם ולהרגיש שאתם הבוסים של עצמכם, מבלי להיות תלויים במקום עבודה מוגדר. ובכל זאת, במעבר לעבודה עצמאית יש גם סיכון מסוים המתבטא בחוסר יציבות תעסוקתית, ואתם רוצים לדעת שיש לכם "פתח יציאה" במקרה וחלום העצמאות יתרחק מכם מכל סיבה שהיא.

לכן, כדאי לבחור במקצוע מבוקש שמשלב בין השניים - מקצוע שמאפשר עבודה גם בתור שכיר וגם בתור עצמאי, וכך מאפשר גמישות מלאה, בהתאם לשינויים הנקרים בחייכם. למזלנו, היום יש לא מעט מקצועות מבוקשים שמאפשרים בדיוק את זה, והכנו לכם רשימה קצרה ומגוונת לבחירה במסלול החדש שלכם.

ראיית חשבון
ראיית חשבון היא דוגמה מעולה למקצוע מבוקש שאפשר לעבוד בו הן כשכיר והן כעצמאי. רואי חשבון נדרשים כמעט בכל מקום - נמצא, מן הסתם, רואה חשבון בתל אביב בחברות ראיית החשבון הגדולות, אך רואי חשבון מועסקים גם בכל ארגון גדול ואחראים על חלק חשוב בצד הפיננסי של העסק ועל הבירוקרטיה מול הרשויות.
 
לעומת זאת, עסקים קטנים, בינוניים ואנשים עצמאיים זקוקים גם הם לרואה חשבון שיעזור להם לטפל בבירוקרטיה מול הרשויות, אך הם לא זקוקים לו במשרה מלאה, כך שלא משנה להם אם מדובר על רואה חשבון בתל אביב או באילת; כאן נכנס לתמונה רואה חשבון עצמאי, שיכול לסייע לעסקים קטנים ולאנשים עצמאיים בעוד שהוא עצמו עצמאי.

שיווק דיגיטלי
עולם הרשתות החברתיות הביא לצמיחה של אחד המקצועות הכי חמים היום בשוק - שיווק דיגיטלי. שיווק דיגיטלי מתייחס לשיווק ברשתות כמו פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק, גוגל וכדומה. מדובר על מקצוע מבוקש שמאפשר עבודה הן בתור שכיר (בחברות פרסום וכן גם במחלקות השיווק של עסקים בגדלים שונים), והן בתור עצמאי. עצמאיים בתחום השיווק הדיגיטלי יכולים לדאוג לשיווק חכם של עסקים שונים ברשתות החברתיות, ולעבוד עם מספר מותגים שונים באופן עצמאי לחלוטין ומכל מקום בו יבחרו לעבוד.

עיצוב גרפי
עיצוב גרפי הוא עוד מקצוע מבוקש שמאפשר גם עבודה כעצמאי וגם עבודה כשכיר. היום למעצבים גרפיים יש עבודה רבה במגוון רחב של תעשיות - הם אחראים על עיצוב אתרים ואפליקציות, עיצוב פוסטים לרשתות החברתיות, עיצוב של מודעות פרסום ופרסומות, עיצוב כריכות וכרטיסי ביקור ועוד ועוד. מעצבים גרפיים יכולים להיות עצמאיים ולעבוד מול חברות שונות הזקוקות למעצבים לטווח זמן קצר או ארוך, או לחילופין למצוא משרה כשכירים בחברות פרסום, חברות עיצוב, חברות הייטק ועוד.

פיתוח תוכנה
פיתוח תוכנה הוא עוד מקצוע שיכול להציע לכם שני נתיבים - כעצמאיים או כשכירים. מפתחי תוכנה רבים הם אמנם שכירים שעובדים באחת מחברות ההייטק או חברות סטארט-אפ שמציפות את המדינה שלנו, אך למעשה לא מעט מתכנתים הם גם עצמאיים, ולוקחים על עצמם פרויקטים של פיתוח לפי בחירתם. אותם מתכנתים יכולים לעבוד מכל מקום בעולם ומול חברות מכל מקום בעולם, ולבחור את הפרויקטים שלהם לפי תחומי העניין שלהם והחוזקות שלהם.

בניית אתרים ואפליקציות
גם עולם בניית האתרים פותח את הדלת בפני אנשים שמעוניינים לשלב בין שני האפיקים. היום ישנה דרישה גדולה מאוד לבניית אתרים, שכן כל עסק או עצמאי שמכבד את עצמו זקוק לאתר תדמיתי שיציג את העסק שלו, וכן יספק תמונות, המלצות, מוצרים, הזמנות ודרכים ליצירת הקשר. כבוני אתרים, תוכלו להשתלב בחברות פיתוח אתרים ואפליקציות ולעתים גם בחברות פרסום. כעצמאיים, תוכלו לעבוד על פרויקטים נקודתיים לבניית אתרים עבור עסקים קטנים ובינוניים.