מבצע מוצלח מדי? 012 , חברת ה"לואו קוסט" של פרטנר, עצרה אתמול (שלישי) מבצע יוצא דופן שבו החלה לצירוף לקוחות חדשים. על פי תנאי המבצע, יכלו המצטרפים להבטיח מחיר של 39 שקל לכל החיים ולקבל חבילת הכל כלול: שיחות לא מוגבלות, מסרונים ו־ 500 דקות שיחה חינם לחודש ליעדים טלפוניים לחו"ל, עם אפשרות לשיחות גם לניידים בארה"ב ובקנדה.



לקוח שרצה לשדרג את מהירות הגלישה ל־ 5 ג'יגה (בחבילה הבסיסית הוצעו 3 ג'יגה), צריך היה לשלם 49 שקל לחודש. לצ'ופר יוצא הדופן, הבטחת המחיר לכל החיים, יכלו להצטרף גם הלקוחות הקיימים של פרנטר ושל 012. ואכן, למבצע הצטרפו מיידית עשרת אלפים לקוחות, בהתאם למכסה שנקבעה מראש. פרטנר החליטה להאריך את המבצע ביממה נוספת, שבה הצטרפו עשרת אלפים לקוחות נוספים, ואז הוחלט לעצור אותו.



בחברת התקשורת, המנוהלת על ידי חיים רומנו, מספרים כי מהירות ההצטרפות הפתיעה במקצת (המבצע אמור היה להימשך עד ה־ 16 בחודש), במיוחד בהתחשב בעובדה שהמתחרים מציעים עבור חבילות דומות מחירים של 20 שקל לחודש, ואף למטה מכך. על פי ההערכות, המילה האחרונה בנושא המבצעים עדיין לא נאמרה.



השוק הבא הוא שוק הטלוויזיה, שאליו נכנסה סלקום בשבוע שעבר. ההנחה היא שחברות נוספות, ובהן גולן ואף פרטנר, יצטרפו לשוק זה ויתחרו בחברות המסורתיות הוט ויס. אתמול הודיעה גולן טלקום, שבבעלות מיכאל גולן, על הרחבת אפשרות ביצוע שיחות לחו"ל, ומחו"ל ל־ 19 יעדים נוספים במדינות אירופה, כמו פולין, שווייץ וצ'כיה, אפשרות וזאת בזכות הסכמי נדידה משודרגים שיש לגולן עם מפעילים בחו"ל.



השירות, המוצע תמורת מחיר של 99 שקל לחודש, לא הוגדר כמבצע, אלא כמהלך ארוך טווח, שאין בכוונתם לשנותו. הוא כולל גם חבילות גלישה בנפחים מוגדלים ואפשרות למשלוח תמונות ומסרים לא כתובים. החרפת התחרות בשוק הסלולר והחשש של אנליסטים מירידה במחיר הממוצע למנוי (העומד כיום על כ־ 75 שקל לחודש ומכונה ARPU) החריפה את ירידות השערים בבורסה. מניות פרטנר, שבעל השליטה בה הוא איש העסקים חיים סבן, נחתכו מתחילת השנה ביותר מ־ 20%. ירידות של למעלה מ־ 15% נרשמו גם במניות סלקום. מנהלי הכספים בחברות הסלולר מקיימים בימים האחרונים שיחות הבהרה עם אנליסטים, כדי להסביר את ההשפעות האפשריות של החרפת התחרות על רווחיותן.