מכירות רשת החנויות הפטורות ממכס של ג'יימס ריצדדסון בשנת 2014 הסתכמו ב-470 מיליון דולר, בדומה לשנה שקדמה לה. כך עולה מנתונים שחשפה אתמול הרשת. הבעלים (משקיעים מאוסטרליה) זכו במכרז ההפעלה לתקופה של עשר שנים, לאחר ששילמו לרשות שדות התעופה דמי זיכיון של 170 מיליון דולר לשנה.
 
המכירות בחנות בנתב"ג הסתכמו ב-380 מיליון דולר, על פי הפילוח הבא: 50% מוצרי קוסמטיקה, 20% מוצרי טבק, 20% מוצרי אלכוהול ו־10% דברי מתיקה. המוצרים הנמכרים בכמויות הגדולות ביותר ובמחירים נוחים במיוחד הם הוויסקי ג׳וני ווקר בלק ושוקולד טובלרון.

אתמול נחשפו גם היקפי הפעילות הנוספים שלדברי המנכ"ל אורי גלבוע הופכים את החנות למובילה העולמית במכירות ביחס למספר המבקרים. המכירות הגבוהות מוסברות בין השאר בשיעורי המיסוי הגבוהים בישראל (מע"מ ומס קנייה) ובריכוז הנוסעים היוצאים בנקודת מעבר אחת.


על פי הנתונים, בשנת 2014 יצאו מישראל שבעה מיליון נוסעים (בשנת 2015 צפויים לצאת 7.4 מיליון), ומספר המבקרים עמד על עשרת אלפים ביום. גודל החנות - ששיפוצה הושלם לאחרונה, בהשקעה של מיליוני דולרים - 3,000 מ"ר, ונמכרים בה יותר מ־20 אלף מוצרים. הישראלים קונים בסכום ממוצע של 180 דולר לאדם, ואילו התיירים קונים ב-120 דולר לאדם.
 
ג׳יימס ריצ׳רדסון הקימה מועדון לקוחות המונה 250 אלף חברים, בשאיפה להגיע בתוך זמן קצר למיליון חברים. "הקונים הישראלים פשוט אוהבים את הדיוטי פרי", מסר גלבוע והוסיף כי "אנחנו מתחייבים למכור את מוצרי הבסיס שלנו (במיוחד בתחום הקוסמטיקה והאלכוהול) במחירים הנמוכים ב־15%-25% בהשוואה למחירים ברשתות הגדולות".
 
כמו כן, הרשת מתכוונת להוזיל את מוצרי הפרימיום, ואלה יימכרו ב־99 דולר במקום ב־164 דולר כמקובל. גלבוע בישר גם על שיפורים ברמת השירות שבכוונת ג׳יימס ריצ׳רדסון להכניס במהלך 2015. בנוסף על כך, בישר גלבוע אתמול על השקת שירות מקוון, שיאפשר לקבל באתר החברה מידע מדויק על מחיריהם של 5,000 מוצרים.