מכס נתב"ג תפס משלוחים של טלפונים סלולריים של חברות מובילות, שהוצהרו כ"מחודשים", כלומר הוחזרו לחנויות בחו"ל עד שבועיים יום מרכישתם. אולם בפועל המשלוחים שנתפסו הכילו טלפונים סלולריים שתוקנו ולא הוצהר על כך. בתגובה פתחה יחידת החקירות במכס נתב"ג פתחה בחקירה כנגד היבואנים.
לאחרונה התיר משרד התקשורת למספר יבואנים מקבילים לייבא ארצה טלפונים "מחודשים". בשבוע האחרון, במסגרת פעילות אכיפה מוגברת של בית מכס נתב"ג נתפסו משלוחים שהכילו כ-3,500 טלפונים סלולריים של החברות אפל, סמסונג, נוקיה ו-LG, בשווי כולל של כחמישה מיליון שקלים. 
עם תפיסתם נבדקו המכשירים במעבדות מורשות והתגלה כי בוצעו בהם תיקונים והתקנת חלקים לא מקוריים. בחלקם אף נתגלו סימני קורוזיה. ממכס נתב"ג נמסר כי מדובר במכשירים האסורים בייבוא על פי הוראות משרד התקשורת.

במכס מדגישים כי טלפונים סלולריים אלה נמכרים לצרכנים בישראל באריזתם המקורית ולכן לא ניתן לזהות כי הוחלפו בהם חלקים. כמו כן ישנו הסיכוי כי סמארטפונים אלה נמכרים בחנויות כחדשים ולא רק כ"מחודשים".
מנהל מכס נתב"ג יוסי בן-ישי ציין כי "מדובר בתופעה חמורה, ניסיונות של יבואנים להכניס לישראל אלפי סמארטפונים שהוחלפו בהם חלפים בניגוד להיתר משרד התקשורת, נועדה לגרוף רווח קל תוך הטעיית הצרכן. פתחנו בחקירה נרחבת כנגד היבואנים, תגברנו את האכיפה בתחום ונטפל במקרים אלו בכל חומרת הדין".