שר התקשורת לשעבר, ח"כ גלעד ארדן, שקידם וחתום על הרפורמה ב״פס הרחב״, הודיע כי הוא מגבש הצעת חוק שתונח על שולחן הכנסת בשבועות הקרובים, אשר תחייב את בזק למכור את אחזקותיה בכל חברות התוכן והשרותים.



ארדן אמר כי "בשנים האחרונות נקטה בזק בכל פעולה אפשרית כדי לתקוע ולעכב את יישום הרפורמה בקווים, שתוזיל בעשרות אחוזים את העלויות לציבור. לכן, הגעתי למסקנה שהדרך הנכונה להתמודד עם מונופול כה עצמתי היא לחייב את חברת בזק למכור את כל אחזקותיה בתחום התוכן והשרותים ולהשאירה כחברת תשתית בלבד".



היוזמה של ארדן באה על רקע פיטוריו של מנכ"ל משרד התקשורת, אבי ברגר, על ידי ראש הממשלה ושר התקשורת, בנימין נתניהו. פרשן מעריב, בן כספית, חשף הבוקר כי ברגר היה אמור להיפגש היום עם הממונה על הגבלים העסקיים, פרופ' דיוויד גילה בעקבות תלונה שהגיש נגד בזק ועוסקת בסירובה של החברה להתיישר עם מהפכת הקווים של המשרד. 



בין ראש הממשלה לארדן יש נתק לאחר שהאחרון לא מונה לשר בממשלה לאחר שסרב להתמנות לשר לביטחון פנים בלבד וביקש גם את תיק הפנים. "ההצעה שהציע לי ראש הממשלה לא העניקה לי את הכלים הדרושים כדי להוביל את השינוי האמיתי לו אנו זקוקים במשרד לביטחון פנים ובמשטרה ולהצליח במשימתי הציבורית. בנסיבות אלה לא יכולתי לקחת על עצמי תפקיד זה", אמר ארדן.



אתמול, בטקס חילופי השרים במשרד הפנים, אמר ארדן כי בימים הקרובים יחליט על המשך דרכו הציבורית. מקורביו מיהרו להבהיר מיד לאחר מכן, כי השר לא שוקל פרישה מהחיים הפוליטיים, אלא יכריע בין חברות בכנסת לבין שרות בממשלה.