תתפלאו, אבל לא כולם רוצים אייפון.

אנחנו שומעים כל הזמן על מכשירים סינים בחצי מחיר שעובדים כמו המותגים הגדולים. הכצעקתה?

צעקתה, צעקתה, אבל מה שבטוח הוא, שבסוף הכתבה הזו לא תקבלו המלצה לקנות דגם זה או דגם אחר. מה שכן תקבלו זו הבנה מפוכחת של כל העולם הזה ומה באמת צריך לקחת בחשבון לפני שבוחרים סמארטפון, וגם, את מי אפשר לשאול.

אז בואו נתחיל; מה המשמעות של מותג סיני? קודם נתחיל בזה שאתם צריכים להבין שיש שני חלקים למושג "עשוי בסין". החלק הראשון, וזה שלצערי הרבה חושבים שהוא היחיד, הוא הצד של הזיופים. מדובר במכשירים סלולאריים שלא רוצים שתדעו שהם מכשירים זולים. מדובר במכשירים שבמקום סמסונג, יהיה כתוב שמשונג (במקרה הטוב) או סמסונג (במקרה הרע). ממכשירים אלו כדאי כמובן להתרחק כמו מקופסת שימורים במדורה.

החלק השני הוא הצד של מותגים סינים; מותגים אמיתיים, חברות עם עובדים ושיווק ומכירות ומעבדות ומחקר ופיתוח – כמו בכל העולם. 
גם בעולם המותגים צריך לשים לב לשני חלקים; מותגים חיים ומותגי מדבקה. מותגים חיים הם כאלה ששייכים לחברות חיות ופועלות עם מחלקות מחקר, פיתוח ויצור המוצר.
מ
ותגי מדבקה לעומת זאת, הן חברות שיווק בלבד ללא יצור ופיתוח, שרוכשות את הזכות לקנות מוצר ללא שם ולהדביק עליו את המותג שלהן.
בשני המקרים יכולים להיות מוצרים מעולים ומוצרים גרועים.


כמו המותגים הגדולים בחצי מחיר. צילום: רויטרס

אחרי שהבנו מה זה אומר "מכשיר סיני", עכשיו צריך להבין מה חשוב לדעת לפני שרוכשים מכשיר כזה.

קודם כל בודקים את הנתונים היבשים של המכשיר; כלומר איזה מסך, איזה מעבד, איזו מצלמה, כמה זיכרון ועוד. מה כדאי לשים לב בנתונים; בצורה גסה, ככל שיש יותר זיכרון RAM, ככה המכשיר יעבוד חלק יותר. ג'יגה אחד זה באמת המינימום כיום למכשיר פשוט. פחות מזה (למשל 512 מגה), והמכשיר יתקע הרבה יותר ויהיה איטי באופן כללי. מעבד ליבה כפולה גם נחשב כיום למינימום. איזה מעבד יותר טוב זה כבר נושא לכתבה טכנית מלאה במילים בלועזית ולדינו שלא כדאי להשתמש בהן כאן.

המון מכשירים לא מאפשרים להכניס כרטיס זיכרון חיצוני אלא משתמשים בזיכרון מוגדל פנימי. בדרך כלל 16 גיגה למכשירים סבירים. אתם צריכים להחליט אם זה מתאים לכם או לא. כבר כיום מתחילים להבין שהענן הוא הפתרון ושכרטיס הזיכרון הופך להיות מוצר מיושן (במושגים טכנולוגיים). סוללה פריקה או קבועה היא גם החלטה שלכם.

דבר ראשון, כל סוללה ניתנת לפירוק. אבל כשהסוללה קבועה ולא אמורה להיות ניתנת לפירוק, יתכן ויגיע יום בו תהיה לכם בעיה בסוללה ואז תצטרכו ללכת למעבדה במקום לרכוש סוללה ולהחליף בעצמכם.

LTE זה השם המפוצץ של דור רביעי. חפשו אם זה קיים במכשיר. דור רביעי עבור האדם הפשוט זה רק מהירות גלישה. אך למען האמת, קשה לשים לב להבדלים עבור המשתמש הממוצע.

אחרי שהחלטתם שהנתונים מתאימים לכם, אתם צריכים גם לדעת אם למכשיר ולמותג שאתם רוצים יש תמיכה בארץ. המשמעות של תמיכה זה קודם כל עברית ותמיכה בעברית. זה גם אומר הימצאות של חלקי חילוף, מעבדות לטיפול ועוד.

עכשיו מגיע שלב ה"איפה לרכוש"; בארץ או בחו"ל? בחו"ל זול יותר אבל בארץ יש פחות התעסקות טכנית וכביכול ביטחון מוגבר כי "יש עם מי לדבר". החלטה שלכם. אגב, גם המכשירים בארץ מאוד מאוד זולים לעומת המותגים הגדולים LG, סמסונג ואייפון.

על הנושאים האלו תקבלו עזרה בקבוצה מקסימה ותומכת בפייסבוק בשם מכשירים סינים בישראל. בקבוצה הזו תוכלו לבקש המלצות למכשירים שמתאימים לכם ולא מה שאנשי המכירות רוצים למכור לכם. תוכלו למצוא חנויות בארץ לרכישת מכשירים וציוד, תוכלו למצוא את השמות של החנויות האמינות בחו"ל, המכשירים האמינים, הנתונים האמינים ועוד. גם בעיות טכניות של עזרה תקבלו שם, כמו עדכוני גרסה, אפליקציות מומלצות, תוכנות לעזרה ועוד.

עוזרים לכולם. צילום מסך פייסבוק