מתוקה

קונדיטוריית מתוקה מציעה קולקציית מתוקים מיוחדת לקראת חגי תשרי.



טעמנו: בבקה דבש־שיש־וניל; עוגת דבש בחושה עם תפוחים; וטארטלטים מבצק חמאה פריך בטעמי תפוח מקורמל ומרנג, אגוזים וטופי, קרם שקדים ותאנים.



חשבנו: למתוקה אנחנו נותנים דבר ראשון ציון על המראה. כל מה שטעמנו נראה פשוט אלוהי, ולשמחתנו הטעמים לא אכזבו. העוגות הבחושות היו במרקם אוורירי, ואת הטארטלטים מבצק החמאה היה צריך לשכנע אותנו לעזוב.



מחיר: מ־42 שקלים.



ציון: 9.5




ביסקוטי


קונדיטוריית ביסקוטי מציעה קולקציית עוגות וקינוחים בשילוב סמלי החג, ובהם דבש, תמרים ותפוחים. הקולקציה כוללת עוגת דבש מסורתית בשילובים מפתיעים ומרעננים.



טעמנו: קראק פאי דבש – פאי שיבולת שועל עם טופי דבש; בראוניז שוקולד עם שקדים מלוחים בציפוי שקדים מקורמלים בדבש; עוגת לאמברג'ק – עוגה בחושה עם תמרים, תפוחים, דבש וקראמבל.



חשבנו: פשוט מושלם. הקראק פאי דבש, שיכולה להיות פלופ אמיתי, הייתה פשוט מעולה ומוזנת בכבדות ובטעמים. גם הבראוניז שוקולד עם השקדים המלוחים והשקדים המקורמלים בדבש לא אכזב, היה בו משחק טעמים מעניין וכיפי, פעם מעט מלוח ופעם מתוק.



מחיר: מ־44 שקלים.



ציון: 9.5





בוטיק סנטרל


לרגל השנה החדשה רשת בוטיק סנטרל מציעה עוגות וקינוחים על טהרת דבש טהור, לצד עוגות וקינוחים עשויים ממגוון זני תפוחי עץ.



טעמנו: אקלר ויסקי דבש – פחזניות במילוי קרם פטיסייר עדין בטעמי קרמל מתובל בוויסקי דבש ג'ק דניאל'ס; דובוש דבש – עוגת שכבות הונגרית בגרסה מיוחדת עם ביסקוויט דבש וקרם פרלינה; עוגת מסקרפונה תפוחים – עוגת שכבות קרם מסקרפונה ותפוחים אפויים עסיסיים מעוטרת בשטרויזל קינמון.



חשבנו: בוטיק סנטרל פשוט לא מאכזבים, בעיקר כשמסתכלים על היצירתיות של העוגות. עוגת המסקרפונה תפוחים הייתה פשוט מעולה, גם מבחינת המתיקות המעודנת וגם בניחוח העשיר של הקינמון. גם האקלרים היו הפתעה נעימה, אף על פי שטעם הוויסקי לא הורגש בהם כלל.



מחיר: מ־16 שקלים.



ציון: 9.5





רולדין


רשת רולדין מציעה מגוון עוגות דבש קלאסיות, לצד עוגות בשילובים פחות קלאסיים כמו תפוחים ומרנג אספרסו, דבש ומסקרפונה ועוד. לקראת החג הם מציעים גם קינוחי פרווה, כמו עוגת מרנג פסיפלורה, שוקולד מקיאטו קרם, סבלה שוקולד מקיאטו ועוד.



טעמנו: דבש תפוחים ומרנג אספרסו; ריז'יק דבש ומסקרפונה – שכבות של בצק דבש קרמל וקרם מסקרפונה; בוסטוק אגסים – בריוש עלים עם קרם פרנג'יפאן, אגסים בקרמל, תמרים ואגוזי מלך; White Passion– ביסקוויט קוקוס, קרם פסיפלורה ומנגו, מרנג צרפתי ובוואריה וניל.



חשבנו: ברולדין יצאו מהמסגרת ויצרו קולקציה של עוגות דבש לא קלאסיות בכלל, וטוב שכך. השילובים, גם אם בהתחלה לא נשמעו לנו מלהיבים, הוכיחו את עצמם כמוצלחים. גם עוגת ה־White Passion הפרווה הפתיעה במרקם העדין שלה – כך שאם לא ידענו מראש שהיא פרווה, היה אפשר לעבוד עלינו שהיא חלבית.



מחיר: מ־35 שקלים.



ציון: 9






בראון


דידייה פרוזניאק, השף־קונדיטור של ביסטרו בראון וביי דה וויי, מציע עוגות, מאפים, לחמים, גלידות וקינוחים על טהרת סממני החג.



טעמנו: קוגלהוף דבש עם פרוסות שקדים.



חשבנו: טעים, אבל לא עפנו לשמיים. עוגה קלאסית בלי יותר מדי מניירות. השקטים מוסיפים קראסט נעים בפה, בעוד המרקם נותר אוורירי.



מחיר: מ־22 שקלים.



ציון: 8.5





ג’ייקובס


מאפיית הבוטיק ג'ייקובס, שלה סניפים ברמת השרון ובקריית אונו, מציעה לרגל ראש השנה עוגות דבש ותפוחים, גם לטבעונים, עם משחק מרקמים וטעמים. לצדן תוצע קולקציית חלות בריוש ומרציפן.



טעמנו: עוגת תפוחים בסקט – עוגה צרפתית עם בסיס ומעטפת של בצק ברטון חמאתי בליווי תפוחים מקורמלים ואגוזים; עוגת דבש של סבתא ודש – עוגת דבש מסורתית עם קינמון, ג'ינג'ר ואגוז מוסקט; חלת מרציפן וקליפות הדרים.



חשבנו: אחרי לא מעט עוגות משעממות, הייתה תחושה שבג'ייקובס הולכים לחדש, לפחות ככה זה נשמע מהתיאור, אך זה לא המקרה. שלא תבינו לא נכון, הטעמים מצוינים, אך לא ראינו חדשנות או יצירתיות יתר. אהבנו מאוד את עוגת תפוחים בסקט המעודנת, בעוד חלת המרציפן שטעמנו הייתה פשוט עוד חלה מתוקה.



מחיר: מ־29 שקלים.



ציון: 8.5





פיס אופ קייק

רשת פיס אוף קייק מציעה מגוון עוגות קלאסיות על טהרת דבש ותפוחי עץ, כולל לא מעט עוגות טבעוניות.



טעמנו: פאי תפוחים בקרם שקדי לימוני; בוואריה שוקולד לבן ותפוחים בדבש.



חשבנו: כאן הדעות היו חלוקות, מצד אחת פאי התפוחים היה נפלא, ומצד שני הבוואריה הרסה את כל ההנאה. הייתה לנו תחושה כאילו אנחנו אוכלים מעדן “דני", כך שמדובר בהחמצה. אולי היה כדאי להשאיר את הבוואריה בשנות ה־90.



מחיר: מ-32 שקלים.



ציון: 8.5





שמו


רשת קונדיטוריית שמו מציעה מהדורת חג עם מבחר של עוגות דבש, חלות מתוקות וקינוחים עם בצק בריוש, עלים מקורמלים ועוד.



טעמנו: עקיצת הדבורה – בצק בריוש בציפוי שקדים ודבש במילוי קרם וניל; דובוש דבש – עוגת שכבות הונגרית בשילוב בצק דבש וקרם וניל; צנצנת של פיצוחים בדבש.



חשבנו: אהבנו. עוגת הדובוש דבש הייתה הפתעה נעימה, קרם הווניל היה מעודן וקליל ונתן חיבור מצוין בין שאר המרכיבים.



מחיר: מ־16 שקלים.



ציון: 8.5






לחם יין


ביסטרו לחם יין משיק קולקציית עוגות, עוגיות ומאפים לחג על טהרת דבש, תפוחים ופירות העונה.



טעמנו: עוגת דבש ותפוחים עגולה וחגיגית עם זיגוג בניחוח קינמון.



חשבנו: מדובר בעוגה קלאסית עם מרקם אוורירי ומתיקות נעימה. מה שגורם ליותר מדי מתיקות הוא הזיגוג. אומנם הוא מוסיף ליופי של העוגה בעין, אך הוא בהחלט מיותר.



מחיר: מ־39 שקלים.



ציון: 8





SEEDS


הפטיסרי הטבעונית SEEDS מציעה קולקציית עוגות המשלבות סילאן ופירות קיץ. השף־קונדיטור זיו סנדלר יצר קולקציה עם תחליפים יצירתיים לשמנת, חלב, חמאה, ביצים ודבש.



טעמנו: פאי תפוחים וטופי קרמל; עוגת סילאן וקרם פסיפלורה; עוגת סילאן ושטרויזל.



חשבנו: נחמד, אך לא יותר. עוגת הסילאן וקרם פסיפלורה הייתה טעימה, אם כי מתוקה מדי. כל השאר היה בנאלי.



מחיר: מ־35 שקלים.



ציון:
8





לחם ארז


לחם ארז משיקה קולקציה חגיגית של עוגות, עוגיות ומאפים בטעמי דבש, ומחזירה את הדובשניות לקדמת הבמה.



טעמנו: עוגה בחושה של תפוחים ודבש הדרים – עשירה בתפוחי עץ מקורמלים; עוגיות דובשניות – עוגיות פריכות ועשירות בדבש; כדורי תמרים, דבש ואגוזים בציפויים שונים.



חשבנו: אין הפתעות גדולות. העוגות סבירות ומאוזנות מבחינת מתיקות, ואין יצירתיות יתר. כדורי התמרים היו הכי פחות מוצלחים שטעמנו.



מחיר: מ־25 שקלים.



ציון: 8





צילומים: רונן מנגן, אייל קרן, דן לב, שי בן אפרים, שרית גופן, אסף אמברם, גליה אבירם, בועז לביא,בני גמזו לטובה, אפיק גבאי, יח"צ