ח"כ אלי כהן, יו"ר ועדת הרפורמות של הכנסת, וח"כ ירון מזוז, סגן שר הפנים, פנו אתמול לראש הממשלה בנימין נתניהו – המכהן גם כשר התקשורת - בבקשה לבטל את חובות אגרת רשות השידור למעוטי יכולת. נוסף לכך ביקשו השניים לאפשר לציבור החייבים לשלם את חובם ללא קנסות והצמדה.


בפנייתם ציינו שני הח"כים כי ב־27 בפברואר השנה הסתיים מבצע גביית חובות של רשות השידור, שבמסגרתו יכלו חלק מהחייבים לשלם את חובם ללא קנסות והצמדה ובפריסה של עד 12 תשלומים. 

השניים כתבו לנתניהו: "אנחנו מבקשים להתחיל מחדש במבצע ולהרחיבו כך שכלל החייבים יוכלו לשלם את האגרה ללא קנסות והצמדה ובפריסה רחבה. כמו כן, אנו מבקשים שכלל החובות יבוטלו למי שידו אינה משגת". 


בפנייה צוין כי באגף הגבייה של רשות השידור מטופלים כיום כ־250 אלף חייבים, בחוב של 380 מיליון שקל. עד כה עוקלו יותר מ־5,000 חשבונות בנק במסגרת הטיפול. 

ח"כ כהן מסר ל"מעריב־השבוע": "על רקע חוק רשות השידור שאושר לאחרונה, מתבקשת הארכת המבצע לגביית חובות, שיכלול את הקרן בלבד. 
"אין שום הצדקה לגבות קנסות וריביות חריגות ולהמשיך בעיקולי חשבונות שגורמים נזק אדיר לחייבים".

לדבריו, הרחבת המבצע תאפשר לחייבים לשלם את האגרה ללא קנסות והצמדה, ו"תשמש תמריץ לאזרחים לשלם את חובותיהם - לתועלת הציבור".

ח"כ מזוז הוסיף: "לא ייתכן שאזרחים יירדפו בידי חברות גבייה ומשרדי עורכי דין בגין חובות מעוותים ומנופחים. אני מבקש מראש הממשלה לצאת במבצע איסוף חובות ללא הצמדה וקנסות ולבטל את תהליך עיקול חשבונות הבנק"