החורף עושה שמות בשיער שלנו, ואף שאנחנו משקיעים המון זמן וכסף במראה העור והפנים ובאיפור, לפעמים אנו מזניחים את שערנו וחבל. השיער סובל משינויי האקלים ומהיובש הבלתי נסבל שבחוץ, מקבל חשמל סטטי ונראה עייף. מה אנו יכולים לעשות כדי לעזור לו?



הדבר הראשון והחשוב ביותר הוא החפיפה. בחורף הקר אנחנו לא מוותרים על מקלחת חמה, וזה בדיוק מה שהשיער שלנו צריך. המים החמים פותחים את הנקבוביות ועוזרים לחומרי ההזנה בשמפו לחדור לתוך השערה. אם אתם אמיצים, נסו לחתום את החפיפה במעט מים קרים שיכווצו בחזרה את הנקבוביות וימנעו מהחומרים המזינים לצאת מהשערה. לאחר המקלחת מומלץ לטפוח קלות במגבת ולתת למים לרדת באופן טבעי, ולא על ידי משיכתם מהשיער. כדי להשלים את שגרת הטיפוח, כדאי להשתמש במסכת לחות.



יש בשוק מסכות רבות המיועדות לשימוש חד־שבועי, והן מלאות בחומרים שתורמים לברק וגמישות. עדיף למרוח את המסכה כשלא ממהרים, כדי שהחומר יספיק לחדור לעומק השערה. אם קר לכם בזמן ההמתנה כשהשיער רטוב עם המסכה, תוכלו לעטוף את הראש במגבת חמה. היא תשמור על חום, ותזרז את פעילות המסכה.



דרך נוספת להימנע מיובש בשיער ולהחדיר בו לחות היא על ידי שימוש קבוע בקרם לחות ייעודי לשיער. מי שלא אוהב את התחושה הכבדה מעט של הקרם יכול להחליף אותו בשמן לשיער. כיום קיימים לא מעט שמנים שאינם יוצרים תחושה שמנונית ודביקה, והם בדרך כלל גם עשירים בוויטמינים. 



מוצרי טיפוח לשיער. צילום: יח"צ



טיפול בקרקפת חשוב לא פחות מטיפול בשיער. בסדרה החדשה של חברת ג’רנטיק יש שני מוצרים משלימים: MEDUL (שמפו) ו־CUTICUL EXTRA PLUS, המטפלים בשיער שומני או יבש ובבעיות קשקשים ומשפרים צמיחה מחודשת של השערה. בשניהם יש נוסחה העוזרת לחדש את תאי העור על הקרקפת ואת זקיקי השיער, ובכך מונעים אובדן מוקדם של שיער. כמו כן, המרכיבים עוזרים במניעת היווצרות קשקשים.


מחיר: 248 שקלים לשמפו; 588 שקלים ל־CUTICUL EXTRA PLUS


SHADE VARIATION CARE מבית כריסטוף רובאן – טיפול ביתי וזמני לצביעת השיער. מגיע במרקם של מסכה ובגוונים עדינים. מה שטוב בצבעים הללו הוא שהם מאפשרים שינוי ללא התחייבות והפורמולות נטולות אמוניה וחמצן.


מחיר: 180 שקלים ברשת אפריל


Jul Repair – מסכת הזנה המיועדת לטיפול בשיער פגום ויבש, מועשרת בשמן האינקה אינצ’י. המסכה מכילה פורמולה ייחודית של מרכיבי הזנה העוזרים בנטרול חשמל סטטי וסגירת קצוות מפוצלים.


מחיר: 141 שקלים


MAGMA by Blondor מבית וולה פרופשיונלס – תכשיר המאפשר להבהיר בעדינות את השיער ולצבוע אותו בפעולה אחת, מה שאומר שזה הסוף לנייר הכסף. סדרת המוצרים עוזרת לנטרל גוונים בוהקים וחיוורים ומעניקה לשיער צבע אחיד.


מחיר: ייקבע על ידי מעצבי השיער במספרות הנבחרות


הסיבות לדהיית צבע השיער הן חפיפה תכופה, עיצוב בתכשירים חמים וחשיפה לשמש.


ULTIMATE COLOR REPAIR מבית פול מיטשל היא סדרה המיועדת למניעת דהיית צבע השיער. הסדרה מבוססת על קינואה וכוללת מגוון תכשירים המיועדים לשמור על צבע שיער חי ומבריק.


מחיר: ספריי טיפולי להגנה על שיער צבוע בסדרה יעלה 189 שקלים


כדי לא לצאת עם שיער רטוב מהבית, כדאי לייבש את השיער בעזרת מייבש. פיליפס משיקה מייבש שיער מתקדם עם מנוע AC חזק, העוזר להשיג תוצאות של ייבוש מהיר ואיכותי תוך שמירה על השיער. למייבש יש טכנולוגיית ThermoProtect המונעת ייבוש יתר. כמו כן, הוא פועל בשיטת ION אשר משחררת בעת הייבוש יונים שליליים המסייעים במניעת חשמל סטטי בשיער.


מחיר: 249 שקלים


פיטוקרטין מבית פיטו פריז – מסכת צמחים המסייעת לשקם שיער חלש ושבור. המסכה מבוססת על קרטין צמחי שבונה את המבנה הפנימי של השערה.


מחיר: 160 שקלים