חברת המשקאות "יפאורה תבורי" הודיעה הבוקר (חמישי) כי היא אוספת מהמדפים בקבוקי מים בטעמים של שוופס, בהם הייתה תקלה בייצור. מדובר בבקבוקי מים בטעמים של ליטר וחצי, בטעם אפרסק, פירות יער ותפוח שעליהם מוטבע תאריך היצור 31.1.16 ותאריך תפוגה 31.10.16. לפי הודעת החברה, "בחלק מהבקבוקים נוצר עובש שאינו מהווה סכנה בריאותית".



החברה הודיעה כי היא אוספת בעצמה את הבקבוקים מהמדפים, ופנתה לצרכים כשביקשה מכל מי שנמצא בידו בקבוק מתאריך יצור זה, לפנות לשירות צרכנים בטלפון 1800-701-701 ולהחזיר את הבקבוק שברשותו. עוד נמסר כי "חברת יפאורה תבורי תפצה כל לקוח שיחזיר בקבוק מיום יצור זה".



ה"ריקול" של מארס



ההודעה של חברת יפאורה מגיעה יומיים אחרי שמארס, ענקית השוקולד, קראה ל-55 מדינות, להחזיר את כל חטיפי המארס והסניקרס לאחר שחתיכת פלסטיק נמצאה באחד ממוצרי השוקולד שיוצר במפעל בהולנד. על פי הדיווחים, חטיפי השוקולד מארס, סניקרס, מילקי וויי ועוד, שאהובים גם על ילדים וגם על מבוגרים, מוצרי שוקולד מיוחדים שיוצרו לכבוד החגים בהולנד נמצאו פגומים. מדובר בחטיפי השוקולד שיוצרו בבריטניה, גרמניה והולנד שתוקפם פג ב-19 בחודש. "כנראה ש-55 מדינות מעורבות בעניין", אמרה איילין בייוולד, הרכזת לענייני חברת מארס שבהולנד.



המהלך של החברה הגיע לאחר שלקוח מצא פיסת פלסטיק אדומה בחטיף סניקרס שנקנה ב-8 לינואר בגרמניה. לאחר שהלקוח התלונן לחברה, נמצא שמקור חתיכת הפלסטיק הגיע מכיסוי מגן המשמש בתהליך הייצור של המפעל בהולנד: "אנחנו בודקים כרגע מה בדיוק קרה, אבל אנחנו לא יכולים להיות בטוחים במאה אחוזים שלא תימצאנה חתיכות פלסטיק אחרות במוצרים שלנו מאותו קו הייצור," אמרה בייוולד.



החברה הצהירה שמוצרים הטובים לשימוש מהתאריך 19 ביוני 2016 ועד ה-8 בינואר 2017, ככל הנראה הושפעו ויכולים להכיל חומרים זרים. זוהי הפעם הראשונה שחברת מארס נאלצה להחזיר מוצרים ממפעלה שבהולנד, מפעל שהוקם בשנת 1963 ומעסיק כ-1,200 אנשים.