הוכח מחקרית: בחגים אנחנו שותים יותר. הסיבות הרשמיות הן שיש לנו יותר זמן לבלות, אנחנו לא צריכים לקום לעבודה ביום שאחרי, ויש לנו גם תירוץ טוב - הרי אנו שותים לחיי החג. וכמובן ישנה גם העובדה שבחגים אנחנו תקועים כל כך הרבה שעות עם המשפחה, כך שאם לא נשתה משהו, בוודאי נשתגע.

חג הפסח מגביל אותנו מבחינת אלכוהול, כי ויסקי, בירה וגם רוב הוודקות נחשבים חמץ. אז נשארנו פחות או יותר עם יין. במדור השבוע בחרנו להמליץ לכם על יינות לבנים וכן על אלכוהול כשר לפסח. כי אם כבר נגזר עלינו לוותר על ויסקי ובירה, לפחות שיהיה מעניין. קבלו את ההמלצות שלנו לחג שמח במיוחד.

שוקולד מהגולן

 
חברת שוקולד הבוטיק "דה קרינה" הממוקמת בעין זיוון ברמת הגולן משיקה לקראת חג הפסח ליקר שוקולד מריר איכותי בעבודת יד. הליקר עשוי מחומרים טבעיים, במרקם עדין ובטעם מתקתק, והוא פרווה, כשר לפסח וללא קטניות. ניתן להשיג בחנות המפעל ברמת הגולן, בחנויות יין, בחנויות פרחים ובחנויות מובחרות. הליקר משווק בשני גדלים: 250 מ"ל – במחיר 46 שקל, 500 מ"ל - במחיר 79 שקל.

ד״ש מתוניסיה

 
תכירו את בוכא בוקובזה: תזקיק תוניסאי מיין תאנים 100% טבעי. בוכא מתקבל על ידי זיקוק מושלם של יין תאנים עסיסיות המגיעות מאגן הים התיכון ותורמות לטעמו העז ולניחוחותיו העשירים, בתוספת צמחי תבלין. המשקה מופק לפי מתכון השמור בסוד ועובר בירושה מדור לדור. המשקה נוצר לראשונה בסוף המאה ה־19, בשנת 1880, על ידי אברהם בוקובזה, במזקקת המשקאות שלו בלה סוקרה שליד תוניס. בוכא בוקובזה מתאים כאפריטיף, ליקר או כתוספת לקוקטייל, מוגש נקי, עם קרח או בטמפרטורת החדר. 37.5% אלכוהול. מחיר: 130 שקל. 

אלכוהול מובחר בשלל טעמים. צילום: יח"צ
אלכוהול מובחר בשלל טעמים. צילום: יח"צ


כפרי בשל

 
יקב טפרברג משיק יין חדש מסדרת ESSENCE: שרדונה 2014. היין מכיל 100% ענבי שרדונה שהגיעו מכרם הנטוע בעמק איילון. איכות הענבים היא תוצאה של מיקומו המיוחד של הכרם, הנהנה משמש בעיקר בבוקר כל עוד הטמפרטורות נעימות וקרירות יותר, ואילו בשעות אחר הצהריים, החמות יותר, הוא חשוף פחות לשמש. היין מורכב ועסיסי. צבעו זהוב צלול ונקי, ועולה ממנו ארומת פרי, אשכולית והדרים, אננס ופרי טרופי, המשתלבים נהדר עם ניחוחות עץ רכים שופעי חמאה ובוטנים. מחיר: 70 שקל. 

טובות השתיים

 
שתי טקילות חדשות עושות עלייה לארץ לקראת האביב: EL JIMADOR  SILVER היא טקילה שעוברת זיקוק כפול ומועברת מיד אל הבקבוק. טעמה המרענן והארומה ההדרית הופכים אותה למושלמת למשקאות מקסיקניים מסורתיים ולקוקטיילים. מחיר: 129 שקל. רפוסדו היא טקילה שעוברת יישון במשך שנתיים בחביות עץ אלון אמריקאי. כתוצאה מכך מתקבלת טקילה בגוון זהוב מעודן עם איזון טעמים מושלם ומרקם חלק ורך. מחיר: 134 שקל. 

דברי טעם

 
Tropical PASSOVER היא וודקה חדשה בסדרת וודקות כשרות לפסח, והיא בעלת טעם מיוחד במינו. הודות לשילוב טעמי האננס והקוקוס, משחזרת הוודקה אווירת חופשה אקזוטית. אם תרצו, ברוח תחושת השחרור של בני ישראל ביציאת מצרים. מדובר בוודקה כשרה לפסח שחובבי הוודקה בטעמים ייהנו ממנה. מיועדת ללגימה ישירה או כמרכיב בקוקטייל. היא מכילה 35% אלכוהול וניתן להשיגה בבקבוקי 750 מ"ל. מחיר: 99 שקל.

בוחרים כחול לבן

 
יצרנית היינות Blue Nun מייצרת יין חדש וכשר לפסח: Blue Wine מענבי גווירצטרמינר וריזלינג. ההצלחה של המותג בישראל עודדה את יצרנית היינות להיעתר לבקשת "שקד", יבואנית היינות והמפיצה הבלעדית של יינות בלו נאן בארץ, ולייצר עבור השוק הישראלי יין לבן חצי מתוק במהדורה כשרה לפסח ולכל ימות השנה בשם Blue Wine. היין עשוי מענבי גוורצטרמינר וריזלינג. הוא ארומטי עם ארומות מתוקות של ליצ'י ואפרסק, ומומלץ במיוחד לליווי ארוחות בוקר ובראנצ'ים. מדובר ביין שמתאים במיוחד לאקלים הישראלי. מחיר: 50 שקל.

בציר לילי

 
היין הלבן פייר שאביין שרדונה מכיל 100% ענבי שרדונה שגדלים בכרמים באזורים שונים בצרפת. בציר הענבים מתבצע בשעות הלילה המאוחרות כדי לנצל את יתרון הטמפרטורות הנמוכות ומועבר לדחיסת הענבים. מומלץ להגיש את היין בטמפרטורה של 8־12 מעלות. שנת בציר: 2014. שיעור אלכוהול: 12.5%. צבע: צהוב קש. ריח: ניחוח של פרחים, עשב קצוץ ונגיעות של וניל. היין מלא בטעמים, מגוון ומרענן, וכמובן כשר לפסח. מחיר: 40 שקל.

גבינות ואנטיפסטי

 
עוד יין לבן מעניין הוא השרדונה 2014 של יקב בן חיים. היין מורכב מ־85% שרדונה ו־15% סוביניון בלאן. הוא יבש ובעל 12.5% אלכוהול. ילך מצוין עם גבינות, דגים ואנטיפסטי, ומומלץ לשתות אותו בטמפרטורה של 8 מעלות. התיישן חמישה חודשים בחביות עץ אלון צרפתיות חדשות בנפח 600 ליטר, המעניקות טעמים וארומות רכים ועדינים של אננס, קיווי ופומלה. מחיר: 100 שקל.