ההסתדרות הרפואית בישראל מחזקת את החשד שהועלה בימים האחרונים ע"י "מעריב אונליין", כי ייתכן והגיעו לשווקים דגני בוקר של "תלמה" נגועים בסלמונלה. ההסתדרות הרפואית הדגישה הבוקר (רביעי) כי מדובר בממצא חריג בין כותלי מפעל לייצור מזון ובהודעה מטעמה מסרה: "ישנה אפשרות ליציאת מוצרים מפס הייצור החוצה מהמפעיל עוד טרם זיהוי החיידק המזהם את הפס במעבדה".

החשש מתגבר לאור העובדה שב"יוניליוור" עדיין מסרבים בתוקף לפניות חוזרות ונשנות של "מעריב אונליין" לחשוף בפני הציבור את התאריך בו התגלה הזיהום במפעל. לפי ההסתדרות הרפואית, מפעל שהתגלה אצלו זיהום בסדר גודל כזה חייב להודיע למשרד הבריאות על גילוי הזיהום ועל הצעדים הננקטים על ידי המפעל.

זיהום בדגני הבוקר. צילום ארכיון: יח"צ

בימים אלה, חבר הכנסת איציק שמולי (המחנה הציוני) קיבל מסר מהסתדרות כי אכן ייתכן שסלמונלה הגיעה לשוק בתוך דגני בוקר. בפניה של הרופאים לח"כ שמולי הודגש שהימצאות חיידק הסלמונלה לאחרונה בפס ייצור יבש במפעל ייצור מזון הוא לא אירוע שגרתי "הימצאות חיידק סלמונלה בפס ייצור יבש אינו ממצא שכיח, אלא מהווה זיהום חריג בפסי ייצור במפעלי מזון", נאמר לו. באיגוד מסרו לח"כ שמולי, שמוביל מהלך של חקיקה להגברת השקיפות במפעלים, כי "ממצא שכזה לטעמנו כן מחייב מפעל הכפוף לייצור מזון תחת תנאי ייצור נאותים (GMP) בשגרה, להודיע לרגולטור על גילוי זיהום בפס ייצור מזון ועל הצעדים המתבצעים להחזרת המצב לקדמותו".

הרופאים קראו ליצרני המזון לגלות שקיפות מלאה בנוגע לאיכות מוצרי המזמות כל הזמן ועל אחת כמה וכמה במצב כזה של אירוע חריג. לדבריהם, "יש לזכור כי חיידק הסלמונלה הוא גורם שכיח להתפרצויות תחלואת מעיים וגורם במקרים נדירים לסיבוכים ואף לתמותה". 
"ההסברים הסותרים ומדיניות ההסתרה והטשטוש בה נקטה החברה מראשית העניין, לא מאפשרת לקבוע בוודאות שמוצרים מזוהמים אכן לא הגיעו למדף ומסכנים את הציבור, כעת העובדה היא שאפילו איגוד רופאי בריאות הציבור מביע דאגה מהמצב", ציין הבוקר ח"כ שמולי בשיחה עם "מעריב אונליין". לדבריו, "משרד הבריאות חייב להתעורר ולהיכנס כבר לעובי הקורה ולממש את אחריותו לשלומות ולבריאותו של הציבור".

ח"כ איציק שמולי. צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90