שוב נבדק החשד לחיידק הסלמונלה בדגני הבוקר של תלמה. בהודעה של החברה שנמסרה הערב (חמישי), נכתב כי בסדרת המוצר 'כריות נוגט' שיוצרה בתאריכים 18/09/16 עד 20/09/16, התקבלה אינדיקציה ראשונית להמצאות החיידק, אך התוצאה הסופית תתקבל רק מחר בבוקר שישי. עוד נמסר כי משרד הבריאות עודכן בנושא.



לטענת יוניליוור, האריזות שיוצרו בסדרה זו נתונים בהסגר מלא מרגע ייצורם ולא יצאו לשיווק, ובוצעה בדיקה פיזית של המשטחים שבהסגר, כולל מדבקות הזיהוי שעליהם והתאמת המדבקות לתכולה. "לאחר השלמת כלל הבדיקות, נמצא שכל האריזות שיוצרו בסדרת ייצור זו אכן נמצאים בהסגר. מרגע קבלת התוצאה הסופית מחר בבוקר, ובמקרה שתצביע על המצאות סלמונלה, יוחלט על נוהל השמדה שצפוי להסתיים בתחילת שבוע הבא", הובהר.



עוד ביקשה החברה להבהיר כי כל המוצרים ששווקו ונמצאים על המדפים "עברו בדיקות ובטוחים לצריכה". לדבריהם, "בעקבות האירוע שהתרחש לאחרונה במפעלנו בערד, הרחבנו את מערך הבקרה והפיקוח, זאת כדי לוודא ששום מוצר לא יגיע אל השוק בטרם קבלת תוצאות מעבדה מיקרוביאליות תקינות. החברה פועלת על פי הנחיות משרד הבריאות ועל פי הסטנדרטים המחמירים של יוניליוור העולמית, כדי להבטיח שכל מוצריה יגיעו למדפים לאחר בדיקות איכות קפדניות ושהם תקינים ובטוחים לצריכה".



המוצרים אליהם התייחסה ההודעה: ת. יצור - 18/09/16 – תוקף – 13/09/17- קו אריזה D ת. יצור – 19/09/16 – תוקף – 14/09/17 - קו אריזה D ת. יצור – 20/09/16- תוקף- 15/09/17 – קו אריזה D. 



צילום: יח"צ




ההכחשה וההודעה על המוצרים הנגועים


כזכור, בתחילת חודש אוגוסט הודיעה חברת "יוניליוור" כי התגלה זיהום של חיידק הסלמונלה במפעל ייצור דגני הבוקר שלה, אולם הבהירה כי מוצרים נגועים לא שווקו לצרכנים. לאחר שהתעקשה לאורך הפרשה כי אין חשש שמוצרים מזוהמים הגיעו לרשתות השיווק, פרסמה החברה הודעה דרמטית לפיה יצאו אל השוק מוצרי החברה, "קורנפלקס של אלופים" ו"קוקומן צדפים", שבהם קיים חשש לזיהום.
החברה הודיעה כי כ-240 יחידות של המוצרים הגיעו לציבור וששוקו באזור פתח תקווה. השאלה כיצד אירעה התקלה טופלה בחקירה פנימית במפעל. למרות שהובהר כי המוצרים הנגועים ירדו מהמדפים, הביקורת הציבורית לא איחרה להגיע, והצרכנים הצביעו בידיים. שר הבריאות יעקב ליצמן שהתראיין בנושא, אמר: "אם החברה משקרת זה חמור מאוד. אם הייתה כן פשלה בטעות זה דין אחד, אם זה מכוון - תהיה תגובה חזקה וחריפה מאוד של המשרד".


הצרכנים חששו לקנות את המוצרים. צילום ארכיון: סופי גורדון, פלאש 90