ראש השנה מתקרב בצעדי ענק, ולמען האמת - למי יש כוח לצאת לקניות, לעמוד בתורים האימתניים ואחר כך עוד לבלות שעות במטבח לצד תנור לוהט על מנת להכין את עוגת החג. אז הרשו לנו לחסוך לכם את המאמץ: קיבצנו את מיטב עוגות הדבש שמציעות המאפיות השונות. קבלו את הסקירה המלאה שתסדר לכם את ארוחת החג. 



קולקציית ראש השנה של ביסקוטי

ציון 9



כוללת עוגת דבש מסורתית בשילובים מעניינים, כמו עוגת דבש ותפוחים, עוגיות פיננסייר שוקולד ודבש, קראנץ' תפוחים מקורמלים בדבש ועוד.



טעמנו וחשבנו: לעוגת קרם מסקרפונה הדרים ודבש היה מרקם אלוהי; המרקם רך וקטיפתי ובעל שילוב של טעמים שמתפוצצים בפה. העוגה מתוקה מאוד, אך מאוזנת על ידי טוויסט לימוני.



מחיר: 44־158 שקל.

מאפיות הבוטיק ג'ייקובס


ציון 9.5



משיקות עוגות דבש ותפוחים במשחק של מרקמים וטעמים, ובהם טארט תפוחים, טופי ושקדים; עוגת תפוחים, וניל וקרם מסקרפונה; עוגת דבש, דלעת וכוסמין.



טעמנו וחשבנו: טארט השקדים, התפוחים והטופי, היה לא מתוק מדי - ופריך במידה הנכונה. טעמנו גם את טבעת התפוחים עם וניל ומסקרפונה, והיא הייתה פשוט מעדן. שילוב טוב בין מתוק לחמוץ, אף שהיה גם מי שאמר שהיא מזכירה קצת את קפולסקי של שנות ה־80.



מחיר: 42־79 שקל.

מאפיות ג'ייקובס



רשת קונדיטוריית שמו


ציון 8.5


מציעה קולקציית קינוחים המשלבת את סמלי החג: דבש, תפוחים ותמרים. הקולקציה כוללת סדרת עוגות דבש, סדרת עוגות תפוחי עץ, סדרת עוגות טארט וסדרת חלות ולחמים.



טעמנו וחשבנו: עוגת דולצ’ה – שהיא בגדול בראוניז דובדבנים עם ממרח לוטוס בשילוב שוקולד דולצ’ה וקולי פטל - היא הכי רחוקה מהעוגות הקלאסיות של החג, צבעונית מאוד וגם מתוקה מאוד.



מחיר: 45־89 שקל.


קונדיטוריית שמו




רשת לחם ארז


ציון 8



מציעה קולקציית חג המבוססת על דבש וכוללת מבחר רב של עוגות דבש, חלות קלועות המשלבות דבש, קונפיטורות העשויות עבודת־יד ועוד.



טעמנו וחשבנו: לעוגת הדבש הבחושה היה מרקם טוב, עם לחות שהפכה אותה לאוורירית. עם זאת, היא מתוקה מדי ובעלת מרירות קלה בסוף. קלאסית לקפה של הבוקר.



מחיר: 39־139 שקל.

לחם ארז




רשת קפה רוטשילד


ציון 8



מציעה מגוון עוגות וקינוחים לכבוד ראש השנה, ובראשן עוגת דבש ופלחי תפוחים מקורמלים.



טעמנו וחשבנו: עוגת דבש קלאסית בתוספת תפוחים מיובשים מעל. מזכירה מאוד את העוגות הביתיות של פעם. המרקם שלה אוורירי, מתיקותה מאוזנת, והיא מתאימה לנשנוש לצד הקפה.



מחיר: 29־39 שקל.

קפה רוטשילד




רשת בוטיק סנטרל


ציון 9



מציעה מגוון עשיר של עוגות וקינוחים על טהרת דבש דבורים טהור ותפוחי עץ טריים. בין העוגות והקינוחים תמצאו עוגת דבש תפוחים הפוכה (בסגנון טארט־טאטיין), שטרודל תפוחים, עוגת מסקרפונה תפוחים, דובשניות ויסקי דבש ועוד.



טעמנו וחשבנו: לעוגת המסקרפונה תפוחים - שכבות של קרם מסקרפונה ותפוחים אפויים - מתיקות גבוהה. הדובשניות היו נימוחות והפכו לפינוק המושלם שלנו עם הקפה.



מחיר: 16־62 שקל.

רשת בוטיק סנטרל




קולקציית ראש השנה של רולדין


ציון 8



עשירה בעוגות דבש קלאסיות לצד עוגות מעולם הפטיסרי הצרפתי, בשילובים חדשניים של מרנג קפה, תמרים בברנדי, קדאיף מסקרפונה ועוד.



טעמנו וחשבנו: המרקם של עוגת ג’נדויה קרמל עם תחתית של ביסקוויט שוקולד ומוס קרמל לא היה מעודן מספיק, והיה קשה להבחין בין התחתית למוס עצמו, כי הוא פשוט לא היה אוורירי מספיק. ההפתעה החיובית היחידה הייתה הקראנץ’ של השקדים.


לסיכום: הטעם טוב - והביצוע פחות.



מחיר: 9.90־139 שקל.

רשת רולדין