עונת הקניות ברשת לקראת סוף השנה נפתחה ביום שישי. ענקית הסחר האלקטרוני הסינית עליבאבא רשמה שיא חדש במכירות יום הרווקים עם הכנסות של לפחות 18 מיליארד דולר, עלייה של 32% לעומת השנה שעברה. לפי הנתונים שפרסמה חברת עליבאבא, המכירות ב-24 השעות של יום הרווקים הגיעו ל-121 מיליארד יואן, שהם כ-18 מיליארד דולר. השיא הקודם שנקבע בשנה שעברה עמד על 14.3 מיליארד דולר.



הנתון המדהים ביותר שסיפקה החברה היה שבשבע הדקות הראשונות של יום המכירות שנפתח בחצות שבין חמישי לשישי נרשמו הכנסות של 10 מיליארד יואן (1.47 מיליארד דולר). לפני שלוש שנים הושג סכום מכירות זהה רק כעבור שש שעות מרגע תחילת המכירות. בכל השעה הראשונה עמדו ההכנסות על חמישה מיליארד דולר.



בעליבאבא ציינו כי המוצרים הנמכרים ביותר ביום הרווקים היו של חברת אפל, חברות הספורט נייקי ואדידס ושל חברת האלקטרוניקה Haier, נוסף לפמפרס, פיליפס וסימנס. 82% מכלל המכירות בוצעו על ידי הרוכשים באמצעות טלפונים ניידים.



הבקהאמים באו, קייטי פרי הבריזה ברגע האחרון


יום הרווקים, שמצוין כבר 23 שנה ב-11 בנובמבר, נועד להוות חג לרווקים בסין, אולם החל משנת 2009 הוא הפך לחג מכירות באינטרנט בזכות אתר המכירות עליבאבא, שפנה לרווקים עם הצעות מפתות למתנות. מאז, אתרים נןספים בסין הלכו בעקבותיו בהשתתפות חברות מובילות מחו"ל. יום המכירות החל במופע ראווה מהעיר שנז'ן בהשתתפות מייסד עליבאבא, ג'ק מה, שחקן הכדורסל לשעבר קובי בראיינט, להקת וואן רפובליק ובני הזוג דייוויד וויקטוריה בקהאם, שהחליפו את הזמרת קייטי פרי, שביטלה ברגע האחרון בשל "מצב חירום משפחתי".



השנה סיפקה עליבאבא פריצת דרך טכנולוגית כשאפשרה לרוכשים להשתמש בשתי אפשרויות טכנולוגיות מתקדמות שעדיין נמצאות בשלב הניסיוני – סביבה של מציאות מדומה (VR) וסביבה של מציאות רבודה (AR) שבה המשתתפים יכולים לרדוף אחרי הקמע של החתול לתוך עולם אמיתי של חנויות ומסעדות. בחברה ציינו כי המטרה היא לאפשר לצרכנים לקבל חוויית קניות חדשנית, ולעסקים למצוא דרכים חדשות לשווק את המוצרים שלהם.



"11.11 השנה היה הצצה מקדימה לעתיד הקניות, שם בידור, סחר ומגע אינטראקטיבי מתרחש ללא הפרעה", אמר מנכ"ל קבוצת עליבאבא, דניאל ז'אנג. "מרגע פתיחת אירועי החימום ועד האירוע של הספירה לאחור, וכל הדרך לאורך 24 שעות הפסטיבל, ראינו מגע חסר תקדים בין צרכנים וסוחרים. 11.11 הראה כיצד סחר אונליין ואופליין מומצא מחדש כדי להציע התנסויות חדשות של קניות למאות מיליוני המשתמשים שלנו".



גם חברות הסחר האלקטרוני הסיניות האחרות דיווחו כי שברו שיאים ביום שישי, כולל המתחרה הבולטת של עליבאבא, JD.com, שמסרה כי בתשע השעות הראשונות של המסחר היא קיבלה יותר הזמנות מאשר בכל האירוע של שנת 2014.



בתוך כך, בחברת אמזון האמריקאית כבר נערכים לקראת מכירות יום שישי השחור (בלאק פריידי) ב-25 בנובמבר והודיעו כי הם יחלו להציע את המחירים המוזלים כבר מחר, וזאת בתגובה לבקשות הצרכנים.