חברת "טבע" מרחיבה את הורדת הסירופ לילדים אקמולי פורטה מהמדפים. זאת לאחר שהחברה אספה בימים האחרונים ארבע אצוות (סדרות) בלבד של הסירופ. כעת הוחלט להגביר את האיסוף ולהוריד מהמדפים בבתי המרקחת את כל בקבוקי אקמולי פורטה בטעמים של תות שדה ותותי פרוטי. בהתאם לכך, החברה יצאה הבוקר (שלישי) עם הודעה חדשה, לפיה "חברת טבע מייחסת חשיבות עליונה לאיכות מוצריה כמו גם לאריזתם ולכן קבלה החלטה לאסוף מבתי המרקחת את יתרת תכשירי אקמולי פורטה בטעמים תות שדה ותותי פרוטי עקב החשש לפגם טכני בפקק הבקבוק".



האיסוף מבתי המרקחת, נעשה בהנחיית משרד הבריאות, שהורה ל"טבע" על איסוף המוצרים הללו מהשוק. והאיסוף נעשה עקב תקלה בתהליך הסגירה שהוביל לנזילה בחלק מהבקבוקים. 



עוד נמסר, כי "'טבע' תספק לבתי המרקחת בימים הקרובים אריזות חדשות מייצור חדש. למען הסר ספק אקמולי פורטה בטוח לשימוש ואין כל חשש ליעילות התכשיר. גם ממשרד הבריאות נמסר כי התכשיר בטוח לשימוש וניתן לעשות שימוש בתכשירים אשר כבר נרכשו ונמצאים בבתי הלקוחות.



ממשרד הבריאות מסרו שהאיסוף היה נרחב ולא התבצע רק בבתי המרקחת אלא גם בבתי מסחר, מרפאות בקהילה, בתי חולים, מחלקות ויחידות קצה בבתי החולים. בהודעה ששלחה טבע לבתי המרקחת נכתב כי "במידה וברשותכם מלאי מארבע אצוות אלו, הנכם מתבקשים להפסיק לנפק ולהחזירן לחברת ההפצה של טבע (סל"א) לצורך קבלת זיכוי. נבקשכם להעביר הודעה והנחיה זו לכל הגורמים הרלוונטיים באם יתקבלו החזרות של התכשירים מלקוחות, באפשרותכם לבצע החלפה ללקוח ולהחזיר האריזה למפיץ של טבע, במסגרת כלל החזרות בית המרקחת ולקבל עבורם זיכוי לשאלות בנושא החזרות ונושאים לוגיסטיים, ניתן לפנות לשרות לקוחות של חברת ההפצה"



מחברת טבע נמסר ל"מעריב" כי "טבע מייחסת חשיבות עליונה לאיכות מוצריה, כמו גם לאריזתם. לאחר קבלת פניות בודדות, החליטה טבע, בשיתוף עם משרד הבריאות, למען הסר ספק, אין חשש ליעילות או בטיחות התכשיר. הפגם הוא קוסמטי בלבד וניתן להמשיך להשתמש במוצר שנרכש".