האם המשבר באל על בדרך לפתרון? יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, הודיע היום (שלישי) כי חלה התקדמות משמעותית במו"מ בין הנהלת החברה לנציגות העובדים, זאת לאחר שיחות שנמשכו לאורך 11 שעות במהלך הלילה. לדברי ניסנקורן, הצדדים השיגו התקדמות רבה בשורה של נושאים והצדדים ישובו ויתכנסו בדחיפות להמשך המשא ומתן.



בעקבות התפתחות זאת, לא אירעו היום שיבושים בטיסות, לאחר מספר ימים בהם בוטלו טיסות רבות ואחרות נדחו בגלל הסכסוך עם הטייסים. 



בתוך כך, חברת התעופה הציגה היום את הדוחות הכספיים לרבעון השלישי של השנה, ועל פיהם חלה ירידה חדה יחסית ברווחיות. על פי הנתונים, הכנסות החברה ברבעון השלישי הסתכמו בכ-644 מיליון דולר, לעומת כ-647 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח לפני מס ברבעון השלישי הסתכם בכ-93 מיליון דולר, בהשוואה לרווח של כ-126 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי ברבעון השלישי הסתכם בכ-70 מיליון דולר, בהשוואה לרווח של כ-93 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.



עוד עולה מהנתונים כי יתרות המזומנים והפיקדונות של החברה ל-30 בספטמבר הסתכמו בכ-219 מיליון דולר.



באל על ציינו עוד שמספר קטעי הנוסע ברבעון השלישי עלה בכ-13% לעומת אשתקד והיצע המושבים של החברה גדל בכ-7.5%. נתח השוק של החברה מתנועת הנוסעים בנתב"ג עלה ברבעון השלישי לכ-31.5% - גידול של כ-5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. שיעור התפוסה במטוסי אל על ברבעון השלישי עמד על 87.3%, לעומת 87% ברבעון המקביל אשתקד.



מהדו"חות הכספיים עולה עוד שהכנסות החברה בתשעת החודשים הראשונים השנה הסתכמו בכ-1.52 מיליארד דולר, לעומת כ-1.58 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח לפני מס בתשעת החודשים הראשונים של 2016 הסתכם בכ-106 מיליון דולר, בהשוואה לרווח של כ-128 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד והרווח הנקי עמד על כ-83 מיליון דולר, לעומת כ-94 מיליון דולר בתשעת החודשים הראשונים של 2015.



"החברה מציגה רווח נקי של 70 מיליון דולר וגידול בכל פרמטרים התפעוליים, לרבות גידול בקטעי נוסע בשיעור של כ-13%, עלייה בנתח השוק ל-31.5%, וכן גידול בשיעור התפוסה של המטוסים לרמה של 87.3%, ציין מנכ"ל אל על דוד מימון. לדבריו, "ברבעון השלישי של 2016 הצגנו הכנסות דומות להכנסות בתקופה המקבילה אשתקד וזאת על אף התחרות המאתגרת וירידת מחירי כרטיסי הטיסה".



 מנכ"ל אל על דוד מימון. צילום: פלאש 90
מנכ"ל אל על דוד מימון. צילום: פלאש 90



מימון גם התריע כי "הרבעון השלישי הושפע מעיצומי הטייסים הנמשכים כבר חודשים רבים וגורמים לשיבושים בפעילותה של אל על. השיבושים מתבטאים בין היתר בעיכובים וביטולים בהוצאתן של הטיסות". הוא הוסיף כי גם בתקופת הדוח, נאלצה החברה לחכור מטוסים, מהלך שהשפיע על הוצאות החברה. זאת, כדי למנוע ביטול של טיסות. לאור התמשכות העיצומים. "אנו מחויבים להבטחת הצלחתה ושגשוגה של החברה, המהווה מקור פרנסתם של אלפי בתי אב ממשפחת אל על ונחושים לעשות כל שניתן על מנת להחזיר את החברה לפעילות סדירה ומעל לכל, להשיב את הביטחון והאמון של הלקוחות", סיכם.



סמנכ"ל הכספים באל על, דגנית פלטי אמרה: "אנו מסכמים את הרבעון השלישי של שנת 2016 עם הכנסות דומות לרבעון השלישי בשנה הקודמת בשל הגדלה משמעותית של מספר הנוסעים, וזאת למרות התחרות הגוברת והמשך המגמה של הירידה במחירי הכרטיסים. הוצאות ההפעלה גדלו למרות החיסכון בהוצאות הדלק בכ-23 מיליון דולר (כ-17%). הגידול בהוצאות הושפע בעיקר מגידול בפעילות ומהשיבושים באיוש הטיסות והצורך במציאת פתרונות חלופיים לכך".