כנראה שמלניה טראמפ משגעת לא רק את האמריקאים, אלא גם את מדינת המוצא שלה, סלובניה. לאחר שהגיעו לאוזניה עובדות לפיהן הסלובנים כנראה עושים עסקים על גבה, החליטה הגברת הראשונה לעשות מהלך. בשנים האחרונות, כך מסתבר, החזיקה מלניה קו של מוצרים בסלובניה של הלבשה תחתונה על שמה, וגם נעליים, דבש, עוגות ועוד מוצרים עם שמה ותמונתה כלוגו של המוצרים. אשת הנשיא שכרה חברת עורכי דין שיגנו מפני שימוש לא חוקי בשמה במוצרים שוניים.

נציגת משרד עורכי דין בסלובניה, נטשה פירק, התראיינה בארצה ואמרה: "השימוש במותג ששמו מלאניה טראפ למוצרים מסחריים מבלי לקבל ממנה אישור יהיה בניגוד לחוק. גם המדיה בסלובניה קיבלה איתותים שהיא עשויה לספוג עונשים כבדים אם תשתמש בשמה של מלניה ללא אישור חוקי, וגם את תפרסם דברים שכאלה, התביעה לא תאחר לבוא.  



בין השאר הסלובנים שיווקו בקבוקי דבש גדולים עם התמונה שלה מחייכת ועם המשפט: "מהגינה של מלניה טראמפ". עוד ראו עוגות מקושטות, נעלי עקב גבוה מוזהבים, קולקציית תחתונים ושאר תלבושת תחתונה. סלט מיוחד ואפילו עץ אשוח הנקרא על שמה. עורכת הדין פירק הודיעה שלא הוגשה עוד אף תביעה וכי היא מדברת באופן כללי על כאלה שמתכוננים להשתמש בשם של מלניה כדי לקדם את העסקים שלהם.



הפעם האחרונה בה ביקרה מלניה בסלובניה היתה ב-2002, כשהציגה להוריה את דונלד טראמפ. שנתיים לאחר מכן הזוג התארס. לפי משרד הסטטיסטיקה בסלובניה רק 25 נשים קרויות מלניה במדינה ועוד 198 בגירסה הסלובנית של השם - Melanija.