האישה קובעת. ההחלטה על עיתוי הצביעה בבית היא לרוב של הנשים. כך קבע סקר של מכון TNS טלסקר, שהוזמן על ידי חברת הצבע נירלט לקראת חג הפסח. בסקר נמצא כי ההחלטה על עיתוי הצביעה היא לרוב של הנשים - 55%, לעומת 32% בלבד מהגברים שמחליטים על כך. נתון נוסף שנבדק בסקר הוא מי מבצע את עבודת הצביעה בפועל. נמצא שמחצית מגברים צובעים את הבית לבד, בעוד 40% נעזרים באיש מקצוע. לעומתם, נשים צובעות את הבית רק ב־7% מהמקרים.

עוד עולה מהסקר שמהרגע שהוחלט להעסיק איש מקצוע שיטפל במלאכת הצביעה, ברוב המקרים הגבר הוא זה שיפקח על עבודת הצביעה (ב54% מהמקרים), בעוד רק 29% הנשים מפקחות על העבודות. ובאיזה צבע בוחרים הישראלים לצבוע את קירות הבית? מהסקר עולה, כי 42% מהישראלים שמרנים וצובעים את הבית בצבע לבן. מי שבוחר להוסיף גוני צבע בוחר לרוב בגוון שמנת וקרם (16%). רק 7% מהנשאלים דיווחו שהבית שלהם צבוע בגוון צבעוני אחר.
ברוב המקרים מי שבוחר את הגוונים הן הנשים (72%), לעומת 15% בלבד מהגברים.

הילדים מעורבים יותר מהאבות

ומה אשר לבחירת הצבע בחדרי הילדים? גם כאן נמצא שהנשים דומיננטיות, וב־57% מהמקרים הן בוחרות את הצבע בחדר הילדים. נתון מעניין נוסף הוא שלילדים יש מעורבות גדולה יותר בבחירת הצבע בחדרם (25%), לעומת 10% בלבד מהגברים שמעורבים בבחירת הצבע בחדר הילדים. לאחר הצביעה נמצא שהנשים הן אלו שלרוב מקפידות על שמירת הקירות נקיים (56%), לעומת 28% מהגברים.

עוד עולה בסקר שרק 8% מהישראלים צובעים את ביתם פעם בשנה. רבע מהישראלים צובעים את ביתם אחת לשלוש עד ארבע שנים, בעוד 18% צובעים את ביתם פעם אחת בכל חמש עד שש שנים. הסיבה לצביעה במחצית מהמקרים היא בשל לכלוך על הקירות. סיבות נוספות לצביעת הבית הן כאשר רוצים להתחדש בגוונים אחרים (28%), בעוד ב־23% מהמקרים הסיבה לצביעה היא הכנות לקראת חג הפסח. נתון מעניין נוסף בסקר הוא ש־17% צובעים את הבית כשמופעל עליהם לחץ מצד בן או בת הזוג.

בתוך כך, על פי נתוני התאחדות קבלני השיפוצים, כ־61 אלף בתי אב יעברו שיפוץ לקראת פסח, בהיקף כספי כולל של כ־3.2 מיליארד שקל, בדומה לאשתקד.
עם זאת, לקראת פסח 2015 היקף השיפוצים היה רחב הרבה יותר והסתכם אז בכ־4.4 מיליארד שקל. "אנו ממשיכים לחוות ירידה מתמשכת בהיקף עבודות השיפוצים בפסח, המסמן את תחילת עונת השיפוצים שמגיעה לשיאה בקיץ", ציין יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, ערן סיב.