1. חג השבועות הוא אחד החגים הטעימים ביותר, אך מבלי לשים לב אנחנו נכנסים בו להוצאות מוגזמות בשל מחיריהם הגבוהים של הגבינות והמוצרים הנלווים. בשופרסל החליטו להציע סל מעדנים, גבינות וקינוחים, שבדרך כלל נמצא במעדניות, במחיר אטרקטיבי במיוחד. בין היתר הם מציעים פוקאצ’ות, קינוחים איטלקיים דוגמת טירמיסו, רביולי, גבינות ולקטי ירקות. טעמנו את הטירמיסו, והוא היה חביב, אבל לא היינו רוצים להגיש אותו בארוחה חגיגית; טעמנו את הפוקאצ’ה בתוספת עגבניות שרי, שמגיעה קפואה ודורשת חימום קל. היא הייתה טובה, הבצק היה רך ומעט קריספי בקצוות.


מחיר: מ־9.90 שקלים לרוטב לפסטה ועד 19.90 שקלים לגבינות קשות ארוזות


שופרסל, סל מעדנים, גבינות וקינוחים / mhkuo: hj"m



2.
לקראת שבועות בחרנו להתנסות במליות של חברת פוליבה, אשר נכתב עליהן שהן ישדרגו כל עוגת גבינה. ניסינו את מלית הדובדבנים, ושילבנו אותה ברולדה עם קרם וניל. היא נמרחה על הקרם בלי בעיה ושדרגה את הרולדה פלאים. את מלית ריבת החלב מרחנו על הסנדוויץ’ של הילד לבית הספר. המליות עומדות באפייה, אם כי מלית ריבת החלב מתאימה רק למריחה או לעוגות קרות או חמות.


מחיר: 8־10 שקלים


מליות של חברת פוליבה/צילום: יח"צ





3.
המותג פסק זמן מתרענן בשני טעמים שיושקו במהדורת קיץ: פסק זמן קוקוס ופסק זמן וניל קרמל. אחרי שטעמנו את שניהם, אנחנו חייבים לומר שהקוקוס פשוט מושלם, ואנחנו נשמח אם הוא יישאר על המדפים באופן קבוע. את הווניל קרמל, לעומת זאת, פחות אהבנו, הוא היה מתוק מדי. מיותר.


מחיר: 4.10 שקלים


פסק זמן קוקוס ופסק זמן וניל קרמל . צילום: יח"צ





4.
שבועות, כבר אמרנו? מחלבות גד משיקות מהדורת גבינות מיוחדות לחג השבועות, ובה כדורי גבינת עזים מתובלים, כדורים רכים ונימוחים בפה בתיבול איטלקי וגבינת קממבר במעטה פחם, גבינה עם טעם דומיננטי שפשוט נמסה בפה. מי שמתכנן להגיש קינוח מתוחכם מבלי להתאמץ, ייהנה מקרם מסקרפונה שמוקצף בשניות ומשתלב נהדר עם פירות.


מחיר: 17.50־31.90 שקלים

מחלבות גד, מהדורת גבינות מיוחדות לחג השבועות. צילום: יח"צ




5. גם מותג “הגבינות של נני” בייבוא “סיימן”, שמאגד גבינות בינלאומיות, מתכונן לחג עם מגוון גבינות קשות וחצי קשות דוגמת גאודה, מנצ׳גו, צ’דר וגבינות עזים. טעמנו את הגאודה ההולנדית, והיא הייתה מצוינת. היא מצוינת גם להקרמה וכמובן, בטוסט. גם הקברה - גבינת עזים ספרדית שטעמנו - הייתה נפלאה. הגבינה מגיעה במארז ובו שני גלילים. היא מעט שמנונית אך מצוינת כתוספת לסלט או מעל טוסט, לאחר התכה קלה בגריל. תמורה מצוינת לכסף.


מחיר: 17.90־27 שקלים



גבינות עיזים רכות הגבינות של נני לבית סיימן . צילום: יח"צ



6. “אקדמיה ברילה” היא סדרה חדשה שמושקת בארץ מבית המותג האיטלקי הנודע ברילה. בחברה מגדירים את הסדרה כסדרת פסטות פרימיום, שנעשית במכשור שונה, המאפשר הכנת פסטה מחוספסת יותר, שלוכדת יותר רוטב. האמת, לא הרגשתי מעולם בעיה בחיבור בין הרוטב לפסטה, אבל אם האיטלקים אומרים, מי אני שאתווכח. מבחינת הטעם, לא מרגישים שוני. בסדרה ארבעה סוגי פסטות קצרות.


מחיר: כ־10 שקלים

“אקדמיה ברילה” . צילום: יח"צ





7.
סדרת המוס של המותג YOLO מבית תנובה מתרחבת עם טעם חדש: שוקולד מריר. המוס הוא אותו מוס - אוורירי וכיפי לאכילה. הטעם החדש מאזן קצת את המתיקות של המוס בתוספת של מרירות קלילה. ממליצה לנסות אותו גם אחרי שעה במקפיא. תענוג.


מחיר: 4.30 שקלים


8. ליימן שליסל החליטו להביא ארצה את מקלות הגריסיני של המותג האיטלקי “אמור די פאנה”. צעד מבורך, שללא כל ספק יפגע בגזרה שלנו. המקלות, שמגיעים בארבעה טעמים (מלח, שומשום, פיצה ורוזמרין), קריספים ומעולים כנשנוש. במקרה שאתם מארחים בחג, הם ישתלבו מצוין עם המטבלים. ואם אתם רוצים לרענן את הסלט, הקראנצ’יות שלהם תוסיף טוויסט מעניין. אהבנו.


מחיר: 7.50 שקלים

מקלות הגריסיני של המותג האיטלקי “אמור די פאנה”. צילום: יח"צ